Autor 7758 vizualizări


Podul locuit este o structura care pe langa functia sa de baza de a trece peste o apa, o vale sau un drum are, de asemenea, si functii rezidentiale sau comerciale. Aceste poduri sunt destul de rare in lume, dar foarte apreciate de turisti.

 

Ponte Vecchio, Italia

Ponte Vecchio este cel mai vechi pod din Florenta. Se spune ca o punte exista aici din vremea romanilor. Aspectul sau actual dateaza din 1345, cand a fost construit pentru a inlocui un pod distrus de o inundatie. Casele au fost construite pe pod, o practica comuna in marile orase europene, din Evul Mediu. Initial au fost folosite ca ateliere de lucru si multi negustori, cum ar fi macelarii si tabacarii au facut afaceri aici. Astazi casele sunt folosite ca magazine care vand o gama larga de bijuterii, de la bijuterii la preturi accesibile la antichitati scumpe. 

 

Kramerbrucke, Germania

Krämerbrücke este un pod in orasul Erfurt, Germania acoperit cu cladiri locuite pe ambele parti. Acesta este unic in Europa, in partea nordica a Alpilor. Podul pietonal trece peste Breitstrom, o ramura a raului Gera, facand legatura intre Benediktsplatz si Wenigemarkt. In prezent in cele 32 de case de pe Podul Kramer pot fi gasiti artizani si magazine cu antichitati, cu exceptia celor de la numerele 15, 20, 24, 33 care sunt proprietatea municipalitatii. Constructia a fost si este o atractie pentru turisti si un „must see”.

 

Pont de Rohan, Franta

Pont de Rohan este un pod locuit in Landerneau, nord-vestul Frantei. Acesta traverseaza raul Élorn. Din 1336, cand a fost construit, a fost restaurat in 1510 de catre Jean al II-lea de Rohan. Cuprindea initial doua magazine, o moara si o inchisoare. Astazi Pont de Rohan contine doua linii de case si reprezinta un punct de atractie al Landerneau (o comuna in Bretania). 

 

Covered Bridge, Bulgaria

Podul este acoperit dupa cum sugereaza si numele. Acesta traverseaza raul Osam, facand legatura intre zonele vechi si cele noi ale orasului Lovech, fiind probabil cel mai usor de recunoscut simbol al orasului. Dupa ce a fost aproape complet distrus de un potop, in 1872, seful politiei locale a ordonat celebrului constructor bulgar Kolyu Ficheto sa construiasca unul nou. Ficheto a ales personal materialele noului pod. Fiecare cetatean al Lovech a contribuit la procesul de construire. Constructia a fost terminata in 1874. Initial a avut o lungime de 84 metri, 6 guri de aerisire si 64 de magazine. Si acesta a fost in intregime distrus de un incendiu in noaptea de 2-3 august 1925. Un pod mai modern a fost construit in locul sau in 1931. Podul actual are o lungime de 106 m si dispune de 14 magazine, iar arhitectul este Zlatev.

restul pe InfoTurism