Subvenții de până la 100% în Madrid pentru biciclete și trotinete electrice  Model pentru București? jpeg

Subvenții de până la 100% în Madrid pentru biciclete și trotinete electrice. Model pentru București?

Autor: advertorial
🗓️ 23 iulie 2021

Consiliul municipal al Primăriei Madrid a anunțat un ajutor de până la 50% pentru trotinete, biciclete electrice și scutere. Comunidad de Madrid, regiunea care cuprinde și capitala Spaniei, oferă la rândul ei, alte subvenții. Și se pare că nu sunt incompatibile. Întrebarea este: pot fi replicate măsurile din capitala Spaniei și în capitala României?

Președintele Comunității Madrid și primarul Madridului și-au lansat propria Prime Day pentru vehicule electrice: cei doi tocmai au lansat subvenții de până la 50% pentru motociclete electrice, biciclete și trotinete. Subvențiile sunt compatibile unele cu altele, prin urmare un locuitor al Madridului ar putea să-și cumpere o bicicletă electrică gratis, dat fiind că ambele instituții îi acordă câte 50% din cost sub formă de subvenție.

Cele două ajutoare sunt compatibile cu bicicletele și scuterele electrice?

În textul Consiliului municipal, se asigură că sunt: ​​„Subvențiile vor fi compatibile cu alte ajutoare, venituri sau resurse cu același scop de la alte administrații și alte entități publice sau private”. În cazul Consiliului municipal, „este o cerință esențială pentru a fi înregistrat ca rezident în Madrid, iar în cazul Comunității Madrid este esențial să te afli în orice oraș din provincie.

Biciclete - subvenții

Consiliul municipal din Madrid va rezerva până la 500.000 de euro în 2021, prelungibil până la un milion, suma planificată pentru fiecare dintre următorii doi ani (un milion de euro pentru 2022 și încă un milion pentru 2023). Ei spun că ar putea fi suficiente fonduri pentru circa 1.100 de persoane. La rândul său, Comunitatea Madrid alocă în acest caz 2 milioane de euro, care dacă aplicăm aceeași regulă, ar putea ajunge la 4.400 de persoane.

Ajutor de 600 € pentru bicicleta electrică, 150 € pentru trotinetă

În ceea ce privește trotinetele, atât Comunitatea, cât și Consiliul municipal din Madrid promit ajutoare de până la 50% cu maximum 150 de euro, în cazul bicicletelor electrice suma ajunge la 600 de euro și în cazul scuterelor electrice de până la 700 de euro și al motocicletelor de până la 1.000 de euro. 

Cele două subvenții au un caracter retroactiv. Cu alte cuvinte, toți cei care decid să achiziționeze o bicicletă electrică sau alt vehicul de această natură pot solicita începând de acum aceste subvenții, dar și toți cei care au făcut deja acest lucru, în cazul Comunității Madrid, începând cu data de 19 mai 2020.

În ultimii ani, Madridul pariază puternic pe transportul alternativ și încurajează folosirea de biciclete și vehicule electrice. De altfel, Madridul are al doilea cel mai mare număr de kilometri de piste pentru biciclete din Spania, după Albacete. Strategia primarului José Luis Martínez-Almeida de a îmbunătăți traficul și calitatea aerului în capitală include acele subvenții de care am amintit, dar nu numai. Edilul madrilen intenționează ca după perioada vacanțelor de vară, din septembrie, să subvenționeze integral transportul pe autobuzele din oraș în orele de vârf, între 7 și 9 dimineața. În paralel, continuă inaugurarea de benzi unice pentru transportul în comun în Madrid, înființarea de noi linii de transport urban și construirea de noi parcări inter-modale gratuite în stațiile mari de metrou și de tren de la intrările în oraș.

Biciclete pentru mobilitate

În ciuda suprafețelor cu zone verzi de dimensiuni remarcabile, orașele spaniole au, de asemenea, un nivel ridicat de poluare asociat cu mobilitatea. Acesta este cazul Madridului, cu cel mai mare procent de copaci pe cap de locuitor din Europa, dar care depășește în permanență limitele de NO2 din aer recomandate de organizațiile internaționale.

„Deși Madridul se descurcă bine în interiorul M-30 (inelul de centură cel mai apropiat de oraș), situația este opusă în afara M-30”, a explicat primarul Martínez-Almeida, subliniind angajamentul de a îmbunătăți mobilitatea în zona urbană cu bicicletele publice, cu deschiderea a 90 de noi stații. de la începutul legislaturii, 4.000 de unități noi gestionate prin inițiative private și crearea viitoare a unei piste pentru biciclete pe Paseo de la Castellana.