Mischa Maisky, la București: „Sunt foarte fericit să cânt Dvořák pe scena Ateneului” jpeg

Mischa Maisky, la București: „Sunt foarte fericit să cânt Dvořák pe scena Ateneului”

📁 Expoziţii, Festivaluri, Conferințe
Autor: Redacția
🗓️ 8 noiembrie 2018

La conferința de presă dedicată, miercuri, 7 noiembrie, prezenței violoncelistului Mischa Maisky la București, cu ocazia concertelor din 8 și 9 noiembrie 2018 de la Ateneul Român, au participat, alături de solistul letonian, dirijorul Christian Badea, Andrei Dimitriu, directorul Filarmonicii „George Enescu”, Mirel Taloș, vicepreședinte al Institutului Cultural Român, Tiberiu Mercurian, directorul de marketing de la Alpha Bank, sponsor al evenimentului.

„Este foarte important să avem solişti de mare calitate pe scena Ateneului Român. Prezenţa lui Mischa Maisky este de înaltă ţinută, iar acest concert ia un exemplu din perioada de aur a Filarmonicii: 1922-1942. Au fost 20 de ani în care cei mai mari artişti ai lumii concertau pe scena Ateneului. Sub conducerea lui George Georgescu, Filarmonica propunea publicului o serie de concerte în care apăreau săptămânal invitați, precum compozitorii Richard Strauss, Prokofiev, Bartók, Ravel, Stravinski, Mascagni, ce își interpretau propriile compoziții la București, sau soliști de legendă precum Casals, Enescu, Thibaud, Lipatti, Gieseking, Kempff, Arrau, deseori sub conducerea unor mari dirijori precum von Karajan, Böhm, Enescu, Weingartner, între mulți alții. Aşadar, evenimentul de pe 8 și 9 noiembrie nu trebuie să fie unul izolat, ci înscris într-o serie de concerte excepţionale, pe care le-am numit Concertele Centenarului la Ateneu. Avem această datorie faţă de George Enescu, faţă de tradiția Filarmonicii «George Enescu» şi faţă de public”, a spus dirijorul Christian Badea, consilier artistic și dirijor principal al Filarmonicii „George Enescu”.

Mischa Maisky foto Mihai Cratofil jpg jpeg

Mischa Maisky, care a studiat deopotrivă cu Mstislav Rostropovich și Gregor Piatigorsky - reprezentând, așadar, la cel mai înalt nivel școala interpretativă rusă - a sărbătorit 70 de ani anul acesta. Artistul – una din cele mai importante și complexe personalități ale artei interpretative din ultimele decenii – va interpreta, joi și vineri, Concertul de Dvořák, o lucrare de referință în literatura solistică. „Veți asculta, în aceste seri, un interpret titan, alături de compozitori titani - Enescu, Stravinski, Dvořák”, a subliniat dirijorul Christian Badea. 

"Când interpretezi muzică de un nivel foarte înalt, nu există niciun muzician, indiferent de cât de faimos sau de talentat e, care să-și -permită să aducă vreo o îmbunătățire marilor compozitori“

„Pentru mine, muzica este un organism foarte viu, niciodată la fel, care se schimbă în funcție de partener, de orchestră, de dirijor, de sală, de acustica sălii, de public, care joacă un rol foarte important și care este o sursă de inspirație pentru mine. Sunt foarte fericit să cânt Dvořák pe scena Ateneului român, alături de Orchestra simfonică a Filarmonicii «George Enescu», dirijată de maestrul Christian Badea. Tot timpul încerci să înveți și să descoperi ceva nou, o energie nouă. Trebuie să fii capabil să citești printre note. Când interpretezi muzică de un nivel foarte înalt, nu există niciun muzician, indiferent de cât de faimos sau de talentat e, care să-și -permită să aducă vreo o îmbunătățire marilor compozitori“, a declarat Mischa Maisky, în cadrul conferinței de presă.

Andrei Dimitriu, directorul general al Filarmonicii „George Enescu”, a vorbit despre „Concertele Centenarului la Ateneu“, în Anul Centenar al României, când Filarmonica „George Enescu” celebrează 150 de ani de existență şi Ateneul Român - 130 de ani de la inaugurare. „E o stagiune consistentă, angajând nume consacrate din lumea muzicală. Reintroducem în atenţia opiniei publice concertele primei instituţii muzicale din România, aflată în elita muzicală europeană. România are imperativă nevoie de a-şi ameliora imaginea în lumea democrată civilizată, iar cultura de performanţă, susţinută şi promovată inteligent, poate juca un rol esenţial. Este o bucurie să-l avem pe Mischa Maisky pe scena Ateneului Român, datorită implicării consilierului nostru artistic, Christian Badea. Mulţumim sponsorului Alpha Bank şi Institutului Cultural Român, care ne-au sprijinit şi au făcut posibile aceste concerte de pe 8 și 9 noiembrie“, a punctat Andrei Dimitriu, directorul Filarmonicii „George Enescu”.

Conferinta prezidiu Mischa Maisky, Christian Badea, Andrei Dimitriu, Mirel Talos, Tiberiu Mercurian  foto Mihai Cratofil jpg jpeg

˶Sunt trei motive majore pentru care ICR a decis să sprijine proiectul Concertele Centenarului la Ateneu. Unul este relaţia foarte bună pe care o avem cu Filarmonica «George Enescu». Anul acesta, ICR a colaborat în mai multe proiecte, dintre care aş menţiona concertul Orchestrei de Tineret a Uniunii Europene şi concertul susţinut de pianistul italian Stefano Bollani. Un alt motiv pentru care ICR sprijină proiectul este acela că, înscrise în programul Centenarului, concertele sărbătoresc 150 de ani de existență a Filarmonicii «George Enescu» şi 130 de ani de la inaugurarea Ateneului Român. Cel de al treilea motiv este legat de misiunea ICR de a promova cultura română în lume, o direcţie fiind promovarea muzicii româneşti’’, a declarat Mirel Taloş, vicepreşedintele ICR. 

˶Cred că ceea ne definește ca oameni și ne face să evoluăm sunt marile întâlniri și, în acest registru, aș include întâlnirea Alpha Bank cu acest eveniment, dar și întâlnirea mea personală cu maestrul Christian Badea, care ne-a propus acest proiect. Motto-ul Alpha Bank este «Evoluăm împrenă» și, pornind de aici, susținem acest eveniment pe două direcții importante: pe de-o parte, aceste concerte ajută la evoluția societății românești și, pe de alta parte, mă bucur să oferim şansa clienților noștri să se întâlnească cu maeştrii Maisky şi Badea. Mulţumim pentru oportunitatea de a fi parteneri la acest eveniment de o asemenea anvergură̋, a declarat Tiberiu Mercurian, director de marketing al Alpha Bank, la conferința de presă.

„Concertele Centenarului la Ateneu“, realizată în parteneriat cu ICR, propun publicului bucureștean o dramaturgie muzicală construită pe cronologia evenimentelor istorice și culturale centenare, cu artiști invitați români și străini de renume internațional. În cadrul acestei „Stagiuni centenare”, vor fi organizate, în continuare, la Filamonica «George Enescu», o serie de concerte, care vor reflecta drumul parcurs de România în ultima sută de ani, o călătorie muzicală împletită cu istoria Filarmonicii și a Ateneului. „O frescă muzicală, de această dată, va completa, în plan sonor, imageria epopeică a picturii lui Costin Petrescu din Sala Mare a Ateneului Român”, a subliniat dirijorul Christian Badea.