Cel mai mare sondaj internațional de Crăciun realizat de Ferratum compară comportamentele consumatorilor din peste 20 de țări (P) jpeg

Cel mai mare sondaj internațional de Crăciun realizat de Ferratum compară comportamentele consumatorilor din peste 20 de țări (P)

Autor: Redacția
🗓️ 11 decembrie 2017

Peste 21.000 de gospodãrii au participat la Barometrul de Crãciun Ferratum Grup 2017™, sondaj efectuat al patrulea an consecutiv. Deci, care sunt cele mai populare achiziții de Crãciun și ce țară va cheltui cel mai mult ȋn aceasta vacanță? Cumpărăturile vor fi realizate online sau prin intermediul magazinelor tradiționale? 

Rezultatele noastre arată că 20% din respondenți își vor majora cheltuielile, în timp ce aproximativ 50% din gospodării vor cheltui pe cadouri la fel de mult cum au făcut-o și Crăciunul trecut.

Cum se situeaza România?

Românii iubesc Crãciunul, sau cel puțin asa reiese din sondajul realizat de Ferratum Grup. România se situeazã pe locul al doilea în topul cheltuielilor din perioada sărbătorilor de iarnă, urmând sã aloce 31.9% din veniturile lunare, aproximativ 280 Euro.

Când vine vorba de digitalizare, doar 25% dintre românii ce au participat la sondaj au spus ca preferã cumpãrãturile online, restul preferând sã plece ȋn goana dupa cadouri prin magazine. Anul acesta se pare cã mare parte din buget va merge cãtre imbrãcãminte (20.9%), dulciuri (19.4%) și jucãrii (12.7%),

De sărbători nu stăm acasă: 28% din buget va merge către călătorii, Iar atunci cand călătoresc, romanii preferă serviciile AirBnB, fiind ȋn topul clasamentului celor 20 ţãri participante, cu un procent de 40.4%.

calatorii si mobile banking grafic ( 2) jpg jpeg

Tendinţe de consum

Potrivit rezultatelor din 2017 Barometrului de Crãciun™, în topul celor ce vor cheltui cel mai mult de sărbători anul acesta se află Mexicul (34,6%), România (31,9%), Spania (29,6%) și Brazilia (28,2%). La celălalt capăt al scalei se află Croația (14,4%), Norvegia (13,4), Finlanda (12,3%) și Olanda (11,8%), care își vor menține poziția de anul trecut, cheltuind cel mai puțin în perioada sărbătorilor de iarnă.

Studiul nostru arată că, de Crăciun, cheltuielile vor fi ridicate atât în Noua Zeelandă, cât și în Australia, gospodăriile din ambele țări alocând 22% -23% din salariul lunar.

cheltuieli grafic (1) jpg jpeg

Serviciile mobile

Mai mult de 50% dintre participanții la sondaj vor folosi cardurile de credit în detrimentul plãţilor în numerar pentru achiziţiile pe care le vor face în această perioadă. 70% dintre respondenţii din Norvegia și Suedia au ales cardul ca metodă preferată de plată.

Când vine vorba de sectorul bancar, peste 60% dintre respondenți au declarat că vor folosi serviciile bancare mobile pentru tranzacțiile zilnice. Mai mult de 80% dintre respondenții din Australia, Noua Zeelandă, Olanda, Suedia, Norvegia și Canada au declarat că vor folosi serviciile bancare mobile în timpul Crăciunului.

De unde și ce cumpără oamenii?

Similar cu anul trecut, numărul de gospodării care realizează cumpărăturile online va fi în jur de 25%. Germania, Marea Britanie și Olanda au cele mai digitalizate gospodarii atunci când vine vorba de cumpărarea cadourilor de Crăciun, în timp ce Croația, Letonia și Mexic sunt adeptele tradiționalului, preferând magazinele fizice pentru cumpărăturile din această perioadă.

top cheltuieli in vacanta grafic ( 3) jpg jpeg

Deci, ce intentioneaza oamenii să cumpere pentru Crăciunul acesta?

17,5% dintre respondenți au clasat hainele în partea de sus a listei, făcându-le cel mai popular produs atât de cumparat cât şi de primit. Jucăriile și jocurile (13,7%), dulciurile (12%) și electronicele de consum (9,1%) au fost alte alegeri populare.

Respondenții din unsprezece țări au declarat că preferă îmbrăcămintea ca dar de Crăciun. Finlanda (17,5%) și Croația (23,9%) vor cheltui o mare parte din bugetul lor de Crăciun pe dulciuri și delicatese, în timp ce respondenții din Marea Britanie, Suedia, Australia și Estonia au declarat că vor cheltui 20% pe jucării și jocuri.

Cum a fost realizat Barometrul de Crãciun Ferratum Grup 2017™?

• Peste 21.000 de gospodãrii au participat la sondaj. Respondenţii au avut vârste cuprinse ȋntre 18 și 61 de ani și 58.8% dintre aceștia au fost femei. Venitul mediu net disponibil al gospodãriilor care au participat la sondaj a fost de € 555- € 4580. Marimea medie a gospodãriilor este de 2.89 persoane.

• În plus faţã de factorii demografici, respondenţii au fost ȋntrebaţi despre venitul net lunar disponibil, cât de mult cheltuiesc ȋn perioada Sãrbãtorilor de Crãciun, pe ce activitãţi de iarnã ȋşi cheltuiesc banii şi dacã vor folosi serviciile AirBnb pentru cazare, ȋn aceastã perioadã.

• Sondajele au folosit valuta respectivã a fiecãrei ţãri. Rãspunsurile au fost echivalate astfel ȋncât sã reflecte puterea de cumpãrare a fiecãrei ţãri. Toţi respondenţii sondajului au fost anonimi.

Despre Ferratum Group:

Ferratum Group este un furnizor internațional de servicii bancare mobile destinate consumatorilor și întreprinderilor mici, distribuite și gestionate pe dispozitive mobile. Fondată în 2005 și cu sediul în Helsinki, Finlanda, Ferratum s-a extins rapid în 25 de țări din Europa, Africa, America de Sud și de Nord și in regiunea Asia-Pacific.

Ca pionier în tehnologia serviciilor financiare digitale și mobile, Ferratum se află în prim-planul revoluției bancare digitale. Ferratum Mobile Bank, lansată în 2016, este o platformă inovatoare de servicii mobile care oferă o gamă variata de servicii bancare, inclusiv plăți și transferuri online în timp real, într-o singură aplicație. În prezent este disponibilă pe cinci piețe europene. Condusă de fondatorul său, Jorma Jokela, Ferratum are aproximativ 1,8 milioane de clienți activi și fosti care au beneficiat de un împrumut în trecut (la 30 septembrie 2017).

Grupul Ferratum este listat la Bursa de Valori din Frankfurt sub simbolul "FRU". Pentru mai multe informații, vizitați www.ferratumgroup.com.