Cea de-a X-a ediţie aniversară a barometrului internaţonal Ferratum, ce analizează comportamentul de cumpărare al consumatorilor, vine cu rezultate surprinzătoare

Autor 529 vizualizări


Rezultatele Barometrului de vară Ferratum Group™ 2019 marchează cea de-a zecea ediție consecutivă a sondajului, încheiată cu succes. Peste 22.000 de gospodării au participat la sondajul nostru bianual, sondaj ce a analizat comportamentul consumatorilor pe timpul verii în 17 țări. Datele includ detalii despre activitățile estivale, despre shoppingul online vs. cel tradițional, dar și informații despre comportamentul de cumpărare din diferite țări.

Rezultatele barometrului Ferratum din acest an arată că 28% dintre respondenți vor cheltui mai mulți bani în timpul sezonului cald, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce 39% au indicat că vor cheltui la fel că vara trecută. 

Rezultate surprinzătoare privind cumpărăturile din diferite țări 

Unele țări și-au schimbat în mod dramatic obiceiul de cumpărare comparativ cu anii precedenți. De exemplu, Norvegia - liderul anilor precedenți în privința sumelor alocate concediului (din venitul lunar al gospodăriei) - a ajuns de la un procent de 68% la doar 36% în 2019, ocupând acum locul 10 în clasamentul celor 17 țări analizate. 

De asemenea, România a coborât șase poziții, de pe 6 până pe ultimul loc in acest clasament, privind cheltuielile din timpul verii. Dacă în 2018, respondenții români erau dispuși să cheltuiască în proporție de 58% din venitul disponibil al gospodăriei în 2018, acest procent a scăzut la doar 12% în 2019.

Rezultatele arată că cei ce sunt dispuși să cheltuie cel mai mult din salariul lunar în timpul vacanței de vară sunt locuitorii din Mexic (66%), Bulgaria (56%) Spania (51%) și Letonia (43%). Tările în care participanții vor aloca cel mai puțîn din salariul lunar pe timpul verii sunt Finlanda (28%) și Danemarca (26%), urmate de Brazilia (13%) și România (12%).

Plățile cash continuă să piardă teren în 2019 

85% dintre respondenți din Suedia, Danemarca și Norvegia ar alege cardul în loc de numerar, potrivit rezultatelor sondajului. Cu toate acestea, trendul nu se limitează doar la Scandinavia, peste 60% dintre participanții la sondaj afirmând faptul că preferă să plătească cu cardul vara aceasta (spre deosebire de circa 50% în 2018). 

Serviciile bancare online au înregistrat, de asemenea, o creștere: peste 80% dintre respondenții din Suedia, Olanda, Canada, Marea Britanie, Polonia și Brazilia au declarat că le vor utiliza în această perioadă. Sondajul arată că din ce în ce mai multe piețe urmează calea digitală în ceea ce privește sectorul bancar.

Cumpărăturile online vs. cumpărăturile offline 

Peste 35% dintre respondenții din Marea Britanie, Spania și Țările de Jos au declarat că vor achiziționa online produse și servicii în această vară, în timp ce Letonia și Finlanda vor continua să aleagă cumpărăturile tradiționale. 

Trendul privind călătoriile 

Călătoriile interne reprezintă principala activitate pentru care respondenții sunt dispuși să aloce cât mai mult din bugetul lor în această vară, așa cum s-a întâmplat și în 2018, în timp ce călătoriile în străinătate ocupă doar poziția a opta pe lista de cheltuieli. Cei care plănuiesc să aloce cea mai mare parte a bugetului de vară pentru călătorii sunt locuitorii din Germania (65%), urmați îndeaproape de Danemarca (61%) și de Olanda (57%). 

Respondenții din Canada (54%) sunt dispuși să cheltuiască mai mult de 100 € pe noapte pentru cazare, iar participanții din Germania (73%), Bulgaria (45%) și România (37%) sunt mai deschiși la opțiuni precum Airbnb pentru rezervări.

Topul cheltuielilor în 2019 

Respondenții din toate cele 17 țări ar cheltui cei mai mulți bani pentru următoarele trei activități: călătorii în țară (15% din bugetul lor), activități recreaționale singur / sau în familie (12%) și activități de vară, cum ar fi plajă, petreceri și mese la restaurante (12%). 

Respondenții din Marea Britanie au fost singurii participanți ai acestui studiu care vor aloca cea mai mare parte din buget achiziției de obiecte vestimentare, în timp ce Norvegia și Danemarca sunt singurele două țări care vor cheltui cel mai mult pentru călătoriile în străînătate.

Românii își mențîn preferințele de anul trecut, în proporție asemănătoare, fiind dispuși să cheltuiască aproximativ 48% din bugetul lor pe călătoriile în țară, redecorarea casei și activitățile recreaționale. În timp ce în 2018, aceștia alocau 9% evenimentelor sociale (nunți, botezuri, etc), anul acesta își vor îndrepta bugetul către activități sociale (plajă).

Cum a fost realizat Barometrul de vară Ferratum Group 2019™? 

•Sondajul a fost efectuat de către clienții activi Ferratum Group în 17 țări din Europa ca un sondaj online cu un chestionar standardizat pentru toate țările. Veniturile au fost menționate în moneda locală și investițiile relative pentru vară, calculate că raport între cheltuielile de vară și venitul familiei disponibil în fiecare țară.  

•Peste 22.000 de gospodării au participat la sondaj. Respondenții au avut vârste cuprinse între 18 și 61 de ani, iar 53% au fost femei. Venitul mediu disponibil al gospodăriilor care au participat a fost de €827- € 3934. Mărimea medie a gospodăriilor este de 2.9 persoane.

•În plus față de factorii demografici, respondenții au fost întrebați despre venitul lunar disponibil, cât de mult cheltuiesc în perioada verii, pe ce activități cheltuiesc banii și dacă vor folosi serviciile AirBnb pentru cazare sau vor utiliza mobile banking-ul în timpul călătoriilor în străinătate.

Toți respondenții la sondaj au fost anonimi.

Despre Ferratum Group: 

Ferratum Group este un furnizor internațional de servicii bancare mobile și de credite on-line destinate persoanelor fizice și întreprinderilor mici, distribuite și gestionate pe dispozitive mobile. Fondat în anul 2005 în Helsinki, Finlanda, Ferratum s-a extins rapid în peste 25 de țări din Europa, Africa, America de Sud și de Nord și regiunea Asia-Pacific.

Ca pionier în tehnologia serviciilor financiare mobile, Ferratum se află în prim-planul revoluției bancare digitale. Serviciul de Mobile Bank, lansat în anul 2016, este o platformă inovatoare care oferă o gamă largă de servicii bancare, inclusiv plăți și transferuri digitale în timp real într-o singură aplicație. În prezent este disponibilă în cinci piețe europene. Ferratum are un portofoliu de aproximativ 794.000 de clienți activi - care au un cont deschis în cadrul Mobile Bank sau un împrumut luat în ultimele 12 luni (ultima actualizare: 31 martie 2019).

Grupul Ferratum este listat în Prime-Standard la Bursă de Valori din Frankfurt sub simbolul "FRU". Pentru mai multe informații, vizitați www.ferratumgroup.com 


""