Autor 1736 vizualizări


Lecție de bătălie politică în filmul „Our Brand Is Crisis” (Brandul nostru e criza), bine-cunoscutul film din 2015 cu Sandra Bullock. Jane Bodin, consultant electoral faimos, poreclită Calamity, aruncă în spațiul public o fotografie a lui Rivera, candidatul cu șanse uriașe să devină președintele Boliviei (în timp ce Pedro Castello, sfătuit de Jane, e doar pe locul 4), în care respectivul apare împreună cu un fascist neamț, nu-știu-cum ajuns prin Bolivia.

Cei din echipă o întreabă, mirați, cum de-ar crede cineva din Bolivia în acuzația adusă lui Rivera de a avea un trecut fascist. Jane le răspunde că în campania americană pentru prezidențiale Lyndon Johnson și-a acuzat adversarul c-a făcut sex cu un măgar. Stafful său de campanie l-a întrebat ce urmărește prin asta, Johnson a răspuns că, desigur, acuzația e o idioțenie; el însă pune întrebarea pentru a vedea mutra dușmanului când va trebui să răspundă.

Jane dezvăluie aici unul dintre trucurile campaniei murdare. Acuzațiile aduse contracandidatului, oricât de absurde ar fi, îl pun pe acesta în situația stânjenitoare de a explica fapte, de a lua în serios aberantul: asta înseamnă pierdere de timp, în vreme ce tu îți vezi de campanie, dar și măcinarea adversarului prin punerea în situații penibile.

Acest text este un fragment din articolul "Omul care a văzut omul care a văzut omul care a văzut ursul" apărut în numărul 225 al revistei Historia, disponibil la toate punctele de distribuție a presei (rețeaua Inmedio, chioșcuri de ziare, benzinării) în perioada 15 octombrie - 14 noiembrie 2020, dar și în format digital, pe platforma paydemic.com 

 Cumpără Acum