Autor 57862 vizualizări


Leonardo da Vinci ar fi putut să fie cel mai mare inventator din istorie, doar că el a avut un efect aproape insesizabil asupra tehnologiei din epoca sa. El a lăsat în urmă schiţe şi diagrame ale invenţiilor sale, însă ele nu au fost niciodată materializate, fie din pierderea interesului, fie din cauză costurilor ridicate. Un alt aspect pentru care ele nu au fost realizate până acum este acela că materialele şi instrumentele din secolele XV-XVI nu erau atât de eficiente.

Paraşuta

Da Vinci, care a fost fascinat de ideea zborului uman, a conceput paraşuta ca o modalitate pentru oameni  de a pluti cu graţie în aer. Cadrul său în formă de piramidă a fost drapat cu un material. După cum a scris da Vinci în caietele sale, creaţia lui ar permite unui om să se arunce de la orice înălţime, fără a suferi  vreo traumă fizică. Concretizarea schiţelor lui da Vinci din secolul XXI au demonstrat că ilustrul inventator era îndreptăţit să creadă în creaţia sa.

Ornitopterul

Da Vinci a fost fascinat de păsări. El le-a urmărit, le-a schițat și a împrumutat idei de la ele pentru invențiile sale. Unul dintre rezultatele acestei fascinație a fost ornitopterul, un dispozitiv conceput de sistemul da Vinci, care teoretic ar fi permis oamenilor să se înalțe prin aer ca niște păsări. În timp ce parașuta da Vinci ar fi permis unei ființe umane să sară de pe o stâncă, fără a fi rănit,  ornitopterul a fost de fapt o modalitate pentru ca oamenii să se înalțe de la nivelul solului în aer. Pe hartie, aparatul are un aspect mult mai pasăre (sau batlike) decât avioanele actuale. Această invenție  demonstrează cunoştinţele solide de aerodinamică ale lui Leonardo.

Mitralieră

Mitraliera lui Da Vinci, sau '33 de organe-barrelled, "nu a fost o mitralieră, în sensul modern. Nu a putut trage mai multe gloanțe rapid dintr-un singur butoi. S-ar putea, totuși, să livreze salve folosind focuri de armă la intervale rapide și, în cazul în care ar fi fost construit, acestea  ar fi de infanterie.  Mecanismul din spatele mitralierei este simplu. Da Vinci a propus montarea a 11 carabine una lângă alta pe o placă dreptunghiulară, apoi atașate trei astfel de plăci împreună într-un aranjament triunghiular. Cu toate că da Vinci a subliniat de nenumărate ori în caietele sale ura faţă  de război și faţă de  ideea de a crea mașini de ucidere ca aceasta, avea nevoie de bani pentru a se întreţine și a fost ușor să convingă patronii săi bogați că asemenea mașini le-ar ajuta  să-şi învingă dușmanii. Maşinile sale de război, practic nu au fost niciodată construite.

Costumul de scafandru

În timp  trăia în Veneția în secolul al XV-lea, da Vinci a inventat o idee exagerată pentru a respinge navele invadatoare:Trimitea bărbați în partea de jos a portului în costume de scafandru pentru a le tăia găuri în corpurile  navelor inamice. Da Vinci ar fii construit furtunul de respirație conectat la un clopot plutitor plin de aer, purtând ochelari cu sticlă ataşaţi măștilor, care ar ajuta sa vadă sub apă. Într-o altă versiune a conceptului, scafandri ar fi suflat din vezici de vin umplut cu aer. In ambele variante, barbatii ar transporta o sticla de a urina în ea, astfel încât aceştia să rămână sub apă pe termen mai îndelungat.

Cavalerul-robot

Cavalerul robotizat al lui da Vinci a fost primul robot umanoid, al adevărat 3PO al Renaşterii. Da Vinci a fost fascinat de anatomia umana şi a petrecut ore îndelungate pentru disecarea cadavrelor pentru aş da seama cum corpul uman funcţionează. Acest lucru i-a dat o înțelegere a modului în care mușchii şi oasele lucrează.El a motivat că aceleași principii pot fi aplicate la o mașină.Spre deosebire de cele mai multe inventii ale sale Leonard se pare că a construit de fapt cavalerul robotizat, deși a fost utilizat în principal pentru divertisment la petrecerile date de către patronul său bogat, Lodovico Sforza. Robotul lui Da Vinci nu a supraviețuit și nimeni nu știe exact ce era capabil să facă, dar se pare că ar putea să meargă, sta jos și chiar să mişte maxilarul. Schiţele cavalerului au fost folosite ulterior de către NASA.