O picătură de muzică şi doi stopi de istorie (româno franceză) la MNIR jpeg

O picătură de muzică şi doi stopi de istorie (româno-franceză) la MNIR

📁 Muzeele României
Autor: Radu Alexandra

Muzeul Naţional de Istorie a României (MNIR) a găzduit, sâmbăta seară, evenimentul „Micul Paris salută Parisul”, eveniment ce a avut loc cu ocazia celebrării în luna iulie a Zilei Naţionale a Franţei şi, de asemenea, a imnului francez La Marseillaise, în data de 30 iulie.

Dacă la orele 19.00, numărul vizitatorilor care păşeau timid pe treptele MNIR nu era foarte mare, iar programul artistic atent pregătit de către organizatori încă nu începuse, odată cu orele 20.00 un număr tot mai mare de vizitatori a început să treacă pragul Muzeului, rămânând până după miezul nopţii. Astfel, pe întreaga durată a serii, cei prezenţi au putut să admire expoziţiile permanente şi temporare ale muzeului, toţi dorind însă să viziteze în special tezaurul aflat la subsolul clădiri, motiv pentru care trebuia să aştepţi câteva minute înainte de a te putea apropia de exponate.

Ceea ce se putea vedea cu uşurinţă însă era entuziasmul oamenilor. Fiecare venise însoţit şi dornic să descopere împreună cu ceilalţi o parte a istoriei noastre. De asemenea, un loc de atracţie a fost reprezentat şi de standul unde se puteau degusta vinuri Alira, vinuri ce impresionează prin complexitatea lor aromatică.

A fost o seara în care vizitatorii au putut beneficia atât de ghidaje gratuite din oră în oră cât şi de concerte speciale, momente de teatru, reprezentaţii de dans. Fiecare moment artistic a atras numeroşi vizitatori, mai ales că scena era amplasată cu spatele spre Lapidarium, spre replica Columnei lui Traian.

Parte integrantă a evenimentului a fost o micro-expoziţie specială care a marcat legăturile cul­turale romano-franceze prin câteva ex­po­na­te simbol. Exponatul central a fost reprezentat de un ta­blou care îl înfăţişează pe Dimitrie Cantemir, atât domnitor al Moldovei cât şi membru al Academiei Franceze. Această operă de artă plastică a intrat în colecţia muzeului în anul 1975, istoria provenienţei piesei fiind dezvăluită de istoricul român Nicolae Iorga, cel care, după toate probabilităţile, a identificat piesa la Muzeul de Arte Frumoase din Rouen (Franţa).

O seară cu parfum de epocă, cu oameni dornici să cunoască istoria propriei ţări, precum şi legăturile acesteia cu alte popoare, şi un moment de dans cu focul pe un fond muzical din Franţa secolului al XV-lea, susţinut de trupa No’Mads, care a încheiat serata muzeală. Vizitatorii au plecat cu speranţa că acest eveniment a reprezentat începutul unei serii care să devină în timp o autentică tradiţie a muzeului şi a oraşului Bucureşti.