Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional anunţă semnarea parteneriatului MCPN–MDRT pentru promovarea României şi a Festivalului „George Enescu” 2013 jpeg

Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional anunţă semnarea parteneriatului MCPN–MDRT pentru promovarea României şi a Festivalului „George Enescu” 2013

Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional a semnat un protocol de parteneriat împreună cu Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului pentru promovarea ediţiei 2013 a Festivalului „George Enescu”.

Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului va promova Festivalul şi Concursul Internaţional ”George Enescu”, iar România, ca destinaţie de turism, va fi promovată în contextul organizării ediţiei 2013 a festivalului.

Parteneriatul pentru îndeplinirea acestui obiectiv şi viitoarele acţiuni comune au fost stabilite prin încheierea acestui protocol de colaborare între Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului şi Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional.

„Festivalul G. Enescu este evenimentul care promovează cel mai bine numele și opera marelui compozitor și în același timp, imaginea României în lume. Din acest motiv, Festivalul Enescu trebuie să devină o emblemă pentru România – un brand cultural de țară.”, consideră ministrul Puiu Hasotti.

Ca urmare a acestei iniţiative, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului va promova Festivalul în cadrul acţiunilor de marketing turistic pe care le derulează în mod curent. Totodată, colaborarea se referă şi la promovarea de itinerarii culturale aferente evenimentului, a muzeelor, caselor memoriale, aşezămintelor culturale, având tematica „George Enescu”. Astfel de acţiuni se referă la asigurarea unui spaţiu dedicat promovării Festivalului în standul României organizat de MDRT la târgurile şi expoziţiile turistice la care participă, la organizarea de vizite de documentare tematice, în România, pentru diverse categorii de publicuri, la includerea evenimentului şi a obiectivelor turistice tematice în propriile materiale de informare-broşuri, pliante, CD-uri-în special în cele destinate promovării turismului cultural, şi la alte instrumente de marketing turistic gestionate de reprezentanţele MDRT din străinătate.

În ceea ce priveşte Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional, acesta va asigura realizarea, de către organizatorul evenimentului, a materialelor de promovare a evenimentului-cataloage, broşuri, pliante, postere, ghiduri, materiale audio-video, CD-uri, DVD-uri, dar şi promovarea brandului de turism al României, prin inserarea în propriile materialele editate cu prilejul Festivalului, stabilirea acelor itinerarii tematice care să fie promovate şi participarea la evenimentele organizate de MDRT, prin susţinerea de prezentări cu privire la Festival.

Acţiunile punctuale în cadrul cărora MCPN şi MDRT vor colabora în baza acestui protocol vor fi stabilite în următoarele săptămâni de direcţiile de specialitate din cele două ministere.

Cea de-a XXI-a ediţie a Festivalului și Concursului Internațional "George Enescu” se desfăşoară, în perioada 1-28 septembrie 2013, la Bucureşti. Guvernul României, prin Ministerul Culturii și Patrimoniului Național, este producător, iar Primăria Municipiului București, Societatea Română de Radiodifuziune, Societatea Română de Televiziune au calitatea de co-producători. Festivalul a avut deschiderea oficială în data de 4 septembrie 1958, la trei ani dupa moartea lui George Enescu, marcând debutul celei mai importante manifestări muzicale internaționale găzduite de România.