McDonald’s și povestea burgerului 1955 jpeg

McDonald’s și povestea burgerului 1955

Autor: publicitatate| advertorial

McDonalds este cel mai mare lanţ de restaurante de tip QSR cu hamburgeri din lume, fiind prezent în 120 ţări. Afacerea a pornit ca una mică, de familile, în America anilor 1940, cu un restaurant deschis de fraţii Dick şi Mac Macdonald în San Bernardino, California. La început totul era concentrate în jurul grătarului pe care îl operau cei doi frați.

În 1940, Maurice şi Richard (Mac şi "Dick") McDonald au mutat restaurantul tatălui lor de la Monrovia la San Bernardino, California. Restaurantul a fost redenumit "Famous McDonalds Barbeque", şi servea în acel moment peste patruzeci de articole de grătar.

După ce fraţii au realizat că cea mai mare parte din profitul lor a venit de la hamburgeri, au stabilit un meniu simplificat axat pe hamburgeri, cheeseburgeri, cartofi prăjiţi, shake-uri, băuturi răcoritoare şi plăcintă cu mere.

Ultima schimbare prin care a trecut restaurantul a fost în anul 1948, atunci când numele i-a fost simplificat de către cei doi fraţi la "McDonald`s". A fost redeschis pe 12 decembrie 1948.Tot atunci au reorganizat activitatea lor ca un stand de hamburgeri care folosea principiile unei linii de producţie (unde componentele sunt asamblate pentru a face un articol finit).

America anilor `50 era un tărâm extraordinar de fertil tuturor investițiilor și afacerilor. Declinul lumii vechi produs de al Doilea Război Mondial și nevoia de reconstrucție și de investiție a dus la un boom economic foarte puternic. Compania fraților McDonald se dezvolta chiar în această perioadă când lumea începea să prindă viteză.

Corporaţia prezentă îşi datează fondarea din timpul deschiderii restaurantului franciză de către Ray Kroc, din Des Plaines, Illinois din 15 aprilie 1955, acesta fiind al nouălea restaurant McDonald's. Kroc a cumpărat mai târziu drepturile legale ale fraţilor McDonald asupra companiei şi a condus expansiunea sa în toată lumea. În același an Ray Kroc vine cu o rețetă proprie de burger, folosită pentru o perioadă limitată și reintrodusă în meniurile McDonalds și anul acesta.

Originea exactă a hamburgerului nu este cunoscută cu exactitate, unii istorici considerând că sodații lui Ghenghis Han ar fi venit cu ideea de a consuma carnea între două bucăți de pâine, aceasta pentru că nu aveau prea mult timp la dispoziție pentru a face popas. Ce se ştie însă cu certitudine e că termenul „hamburger” vine de la numele oraşului nemţesc Hamburg, al doilea ca mărime din Germania, de unde au emigrat foarte mulţi nemţi în Statele Unite ale Americii. Aici în lumea nouă, hamburgerul a devenit celebru prin intermediul benzilor desenate cu Wimpy, amicul lui Popeye Marinarul, dar și a lanțului de restaurant McDonalds. Rețeta lui Ray Kroc, burgerul anilor `50 a fost un produs de succes care a ajutat la promovarea acestui tip de produs culinar. 

El a standardizat operațiile de preparare a burgerilor din cadrul companiei, asigurându-se că fiecare burger are același gust indiferent de restaurantul în care în mănânci. Tot Ray Kroc a stabilit reguli stricte pentru celelalte francize cu privire la modul în care a fost făcut burgerul, dar și mărimea porțiilor, metode de gătit și chiar și de ambalare. Kroc a respins măsuri de reducere a costurilor cum ar fi utilizarea substituților de soia în hamburgeri. Aceste reguli stricte au culminat cu impunerea unui timp de așteptare pentru client de nu mai mult de 5 minute pentru burgerul comandat. 

Din anii 50 și până azi multe lucruri s-au schimbat însă unele au rămas la fel. Noul burger“1955” de la McDonald’s promite o altă experienţă a burger-ului, cu un gust deosebit dat de carnea de vită suculenta, sosul special uşor afumat, ceapa caramelizata şi bacon-ul proaspat prăjit. “1955” este un burger generos, creat dupa o reteta originală a anilor `50.