Autor 33738 vizualizări


Cargoul Carpați a fost nevoit să navigheze timp de patru luni având la bord trupul neînsuflețit al șefului mecanic, care a murit după o operație de apendicită.

Șeful mecanic de pe Cargoul Carpați a murit în timpul voiajului care a avut loc în perioada decembrie 1934 – mai 1935. Nava sub pavilion românesc, construită în anul 1913, transporta cherestea.

În timpul voiajului a decedat șeful mecanic al navei, din cauza unei apendicite acute, care, deși operată la un spital din Anglia, după opt ore de la intervenția medicală i-a fost fatală, scrie Constantin Cumpănă, autorul volumului „Amintiri despre o flotă pierdută“.

În clipa când șeful mecanic a resimțit durerile crampelor din zona abdominală, nava Carpați trecuse de Capul Finisterre (Spania), iar comandantul a intenționat să-l transbordeze pe un vapor de pasageri englez, care urma să ajungă înaintea cargoului în primul port, dar acțiunea a eșuat din cauza furtunii, nava românească sosind cu mare greutate în portul Grimsby (Anglia).

După decesul camaradului lor, echipajul a decis înmormântarea defunctului în Anglia, dar, în ultima clipă, a sosit un ordin de la Direcțiunea Serviciului Maritim Român, potrivit căruia trupul celui decedat trebuia îmbălsămat și adus în țară.

Dacă acest ordin ar fi întârziat puțin, îndeplinirea lui ar fi fost imposibilă, deoarece o lege specială, tradițională, din acea vreme din Anglia, interzicea preluarea celor decedați după înmormântare, ei devenind cetățeni englezi și, deci, nu puteau fi luați din patria lor.

În această situație, cargoul Carpați și-a continuat voiajul cu mortul la bord, timp de patru luni. La sosirea în portul Constanța, în luna mai, nava a intrat cu drapelul în bernă.

Sursa: adevarul.ro