Autor 576 vizualizări


La fel ca adulții, și copiii trebuie să fie activi fizic pentru a rămâne sănătoși. Din păcate, copiii din zilele noastre petrec prea mult timp în spatele televizorului, computerului, telefonului și ecranelor electronice pentru a le păsa de acest lucru.

Este puțin probabil ca un copil să înțeleagă de bună voie cât de important este sportul în viața omului. Însă copiii supraponderali sunt expuși riscului bolilor cardiovasculare și cronice, precum și al tulburărilor psihologice. În plus, cercetările arată că 80% dintre copiii supraponderali devin adulți obezi, ceea ce îi pune în pericol pentru multe tipuri de cancer, inclusiv de colon și sân.

Din fericire, părinții pot contribui la îmbunătățirea acestei situații. Încurajându-vă copiii să facă mișcare în fiecare zi, îi puteți ajuta să mențină o greutate optimă și să ducă un stil de viață sănătos, lucru care va ajuta la prevenirea bolilor, mai târziu în viață.

Copiii cu vârsta sub 6 ani ar trebui să se bucure de activitate fizică naturală zilnică, cum ar fi alergatul și săriturile. Copiii cu vârsta cuprinsă între 6 și 17 ani ar trebui să facă exerciții la o intensitate suficient de mare pentru a-și crește ritmul cardiac cel puțin o oră pe zi, cinci zile pe săptămână.

Copiii activi pot fi mai deștepți

Exercițiile fizice regulate pot face mai mult decât să vă ajute copiii să rămână în formă și să lupte împotriva bolilor. Unele cercetări sugerează că copiii care sunt în formă fizică se descurcă mai bine la școală decât cei care sunt mai puțin în formă. Activitatea fizică îi ajută pe copii să-și dezvolte claritatea mentală, să se simtă mai puțin stresați și le oferă o cale de a-și consuma energia.

Iată 10 sfaturi pentru a-i ajuta pe cei mici să se miște mai mult și să stea mai puțin.

● Fii un model. Copiii tăi urmăresc și imită obiceiurile tale, bune și rele. Dacă copiii te văd că ești activ fizic și te distrezi, este mai probabil ca și ei să fie și să rămână activi pe tot parcursul vieții.
● Utilizați exercițiul ca transport. Mergeți pe jos cu copiii la școală, în vizită la prieteni sau dați o tură cu rolele în parc. De asemenea, puteți investi în biciclete copii, ca un mod de transport cât se poate de practic și distractiv.
● Implicați întreaga familie. Invitați toți membrii familiei să participe la activități. Vă puteți înscrie la un curs de arte marțiale ca familie, să vă alăturați unui club de înot sau de alergare sau să luați o minge atunci când familia merge în parc sau la plajă.
● Concentrați-vă pe distracție. Copiilor le place să se distreze, așa că sunt mai predispuși să continue exercițiile fizice dacă fac o activitate de care se bucură. Porniți muzica, dansați și faceți plimbări sau excursii la grădina zoologică sau în parc.
● Folosiți competiția ca motivator. Porniți un concurs între dvs. și copii pentru a vedea cine poate alerga mai repede sau face mai multe flotări. Câștigătorul primește un premiu.
● Includeți copiii în activitățile casnice. Multe treburi gospodărești, cum ar fi datul cu aspiratorul, spălarea mașinii sau tunderea gazonului, sunt oportunități excelente de a strecura o mică activitate fizică.
● Oferiți cadouri care promovează activitatea fizică. Role, biciclete, patine, mingi de fotbal și chiar jocuri video active-play sunt cadouri grozave care promovează activitatea fizică.
● Limitați timpul de televiziune și computer. Oferiți-le opțiuni active, cum ar fi să vă alăturați unui club în care să luați lecții pentru un sport de care cei mici se bucură. Când familia se uită la televizor împreună, puneți-i pe toți în mișcare în timpul pauzelor comerciale - alergați pe loc, faceți salturi sau chiar săriți coarda.
● Planificați vacanțe cu noi moduri de a face sport. Planificați-vă vacanța în familie în jurul unei activități fizice. Gândiți-vă la drumeții, ciclism, pe biciclete, mersul cu caiacul, camping sau snorkeling. Veți putea explora locuri noi și vă veți învăța copiii să aprecieze natura. În plus, activitățile pe care le încercați în vacanță s-ar putea să devină chiar hobby-urile de care se bucură familia dvs. pentru anii următori.

Totuși, țineți cont că nu toți copiii sunt creați egali. Copiii cu abilități motorii mai bune tind să fie mai activi, iar alți copii sunt înclinați genetic să fie supraponderali. Ar trebui să vă îndrumați - nu să forțați - copiii să-și crească nivelul de activitate.

Așadar, alegeți activitățile fizice care să le facă plăcere copiilor dvs., rămâneți pozitivi și începeți să vă mișcați.