O fotografie cu Brâncuși și companioana sa de nădejde, Polaire, vândută la licitație cu 14 000 de euro jpeg

O fotografie cu Brâncuși și companioana sa de nădejde, Polaire, vândută la licitație cu 14.000 de euro

📁 Curiozităţile şi culisele istoriei
Autor: Redacția
🗓️ 28 octombrie 2020

O fotografie cu sculptorul Constantin Brâncuși, alături de cățelușa sa preferată, Polaire, și un alt câine din rasa Samoyed, a fost vândută cu 14.000 de euro, la o licitație online organizată de Artmark.

Fotografia denumită „Constantin Brâncuși alături de companioana sa de nădejde, Polaire, și prietenul acesteia” a fost realizată la Paris de faimosul fotograf Man Ray. O altă fotografie realizată de Wayne Miller, numită „Main et maillet de Brancusi”, a fost cumpărată la 4.500 de euro.

Brancusi artmark jpg jpeg

Foto: artmark.ro

Constantin Brâncuși era o apariție exotică atunci când venea la cele mai renumite cafenele pariziene, teatre sau chiar la cinematograf, însoțit de Polaire. Animalul achiziționat de sculptorul român în 1921 devenise celebru, Brâncuși fiind nedespărțit de „Polaire“, notează artsy.net

A devenit, în felul ei, o celebritate a frumuseții pariziene și prietenii întrebau mereu de ea în scrisorile lor“, scria artistul și istoricul John Golding în lucrarea „Vision of the modern“. 

Poetul american William Carlos Williams a menționat și el relația specială a lui Brâncuși cu Polaire:

„Un collie alb pe nume Polaire obișnuia să fie însoțitorul său constant, întărind impresia de păstor, care, având capul copleșit de păr, umerii largi și o anumită reținere obișnuită, părea să fie printre prietenii săi”.

Brâncuși a fost fotografiat în multe ipostaze alături de Polaire, inclusiv de fotografi celebri din epocă, precum Man Ray sau Edward Steichen. Polaire a murit în anul 1925, după ce a fost lovită de o mașină și a fost îngropată de Brâncuși într-un cimitir pentru animale de companie. 

Marele sculptor a fost devastat, deși, în mod caracteristic, a remarcat și faptul că dispariția ei îi va permite să se concentreze mai tare asupra operei sale. Artistul și istoricul John Golding remarca faptul că în ultimele trei decenii de existență ale marelui artist reprezentările despre animale în lucrările sale erau mult mai numeroase.