Autor 1254 vizualizări


Un nou ansamblu rezidențial va fi construit în cea mai scumpă zonă a Capitalei. Proiectul presupune sacrificarea a mii de metri pătraţi de vegetație pentru ridicarea clădirilor de locuinţe, unde preţurile vor fi pe măsură datorită zonei ultracentrale.

Primăria Municipiului București (PMB) a eliberat un certificat de urbanism în vedera construirii unui ansamblu rezidențial între Bulevardul Kiseleff și strada Clucerului. Inițiatorul proiectului este firma SC Residence Kiseleff 45 SRL, al cărei asociat unic este Lucia Cherecheș.

Amplasamentul va avea locuințe cu prețuri ridicate, datorită zonei care oferă un standard ridicat de locuire, atât prin arhitectură și spații verzi, cât și prin poziția bună, chiar între Piața Victoriei și Arcul de Triumf. În prezent, în aria în care urmează să se construiască ansamblul există două clădiri interbelice, cu valoare istorică și arhitecturală, și o porțiune consistentă de spațiu verde. Cele două imobile dispun și de câteva mici anexe și îi aparțin Luciei Cherecheș.

Președintele Asociației „Salvați Bucureștiul‟, Nicuşor Dan, a explicat‟, de ce ar fi ilegală dezvoltarea acestui proiect.

Construcțiile ar fi ilegale

Inițial, proprietara a solicitat Primăriei Sectorului 1 o autorizație de demolare a celor două case, pentru a putea construi cinci clădiri de locuințe de lux. Administrația locală nu i-a răspuns, însă, în termenul legal de 30 de zile, așa că Lucia Cherecheș a dat primăria în judecată și a obținut câștig de cauză. Astfel, primăria a emis autorizația de demolare, pentru că, în caz contrar, ar fi plătit câte 500 de lei pentru fiecare zi de întârziere.

După intervenția Asociației „Salvați Bucureștiul‟ în instanță, avizul de demolare a fost suspendat. Cu toate acestea, proprietara nu a renunțat la proiect, acesta regăsindu-se chiar pe site-ul oficial al Primăriei Capitalei. Totodată, există și o a doua variantă de materializare a proiectului, conform căreia cele două case sunt păstrate, ridicându-se alte trei imobile lângă acestea.

Clădirile de locuințe urmează să aibă trei etaje și două niveluri de subsol, la care se adaugă parterul. Și această variantă este ilicită, susține Nicușor Dan, din cauza faptului că presupune sacrificarea spațiului verde dintr-o zonă protejată. „Planul Urbanistic de Detaliu (PUD) care ar aviza aceaste construcții ar fi total ilegal‟, a afirmat președintele asociației.

De asemenea, proiectul include și reorganizarea străzilor și a spațiilor pentru pietoni. Mai mult, două pasaje subterane ar face legătura dintre ansamblul rezidențial și străzile între care este încadrat, respectiv, Bulevardul Kiseleff și strada Clucerului. Reprezentanții PMB au confirmat existența celor două variante ale proiectului care așteaptă aprobarea Consiliului General.

Imobilele din Kiseleff 45 A si B sunt construite intre 1920 si 1927 si se afla pe un teren pe care se gaseste o copie in miniatura a gradinilor din Versailles.

Banii vorbesc

Pe de altă parte, experții imobiliari consideră că zona Kiseleff este foarte bună pentru locuit și că ar trebui valorificată. „Aria este cea mai bună din București, drept urmare, acolo se practică cele mai mari prețuri din țară‟, a menționat expertul Mircea Uzunov, președintele companiei imobiliare Regatta.

Tariful pentru un metru pătrat variază între 1.500 și 3.000 de euro. „Mi se pare o inițiativă foarte bună‟, a mărturisit Uzunov, considerând că zona Kiseleff ar trebui valorificată.

Un kilometru de stradă, 85 de milioane de euro

Un alt proiect din nordul Capitalei a devenit cât se poate de controversat după o ședinţă a Consiliului General al Municipiului București (CGMB). Nicușor Dan, președintele Asociației „Salvați Bucureștiul‟, susține că Primăria Capitalei are în plan construirea unui inel median de circulație în valoare de 1, 57 miliarde de euro, enorm pentru orice capitală europeană, în condițiile în care această sumă este alocată numai pentru 13 kilometri.

„Execuția propriu-zisă costă 1, 12 miliarde de euro, iar, până la suma finală se vor face cheltuieli pentru exproprieri‟, a spus Nicușor Dan. Altfel spus, pentru un kilometru din acest inel se vor plăti circa 85 de milioane de euro. Mai mult, numai realizarea proiectului ar costa 4-5 milioane de euro. Acest lucru se întâmplă în condițiile în care prețul mondial de construcție a unei autostrăzi este de 3-10 milioane de euro pe kilometru. Ieri ar fi trebuit să aibă loc ședința CGMB în care acest proiect ar fi putut fi aprobat, însă aceasta a fost amânată din cauza lipsei de cvorum.

""