Autor 3437 vizualizări


Valoarea Castelului Bran a crescut enorm în ultimii trei ani de când a fost retrocedat lui Dominic de Habsburg. În 2008 valora 60 de milioane de euro, iar acum valoarea sa a ajuns la 140 de milioane.

Şi profiturile castelului sunt pe măsură. Din 2009 şi până la finele anului 2011, Castelul Bran a avut un profit de 2, 7 milioane de euro. Reţeta succesului pare a fi atât istoricul castelului, dar şi posibilitatea organizării de nunţi în cetatea lui Dracula. O nuntă la castelul Bran costă 20.000 de euro.

Zilnic, mii de turişti trec pragul proprietăţii. Un bilet costă 25 de lei pentru un adult. Taxa de filmare este de 20 de lei. Turiştii pot cumpăra albume despre Bran şi cărţi în engleză, pregătite special pentru turiştii străni. Nu lipsesc nici vinurile de colecţie şi suvenirurile care contribuie semnificativ la încasări. Castelul Bran este cel mai vizitat obiectiv turistic din România, cu peste 500.000 de vizitatori anual.

Turiştii pot vizita acum 23 de camere, număr dublu faţă de perioada când Branul făcea parte din patrimoniul naţional.

Majoritatea pieselor de mobilier expuse au fost cumpărate din consignaţii din Italia şi datează din aceeaşi perioadă cu piesele originale. Din păcate, vizitatorii pot vedea foarte puţine obiecte care au aparţinut familiei regale. Printre acestea se află costumul popular preferat al reginei Maria, una dintre coroanele regale şi un pumnal ale regelui Ferdinad, dar şi cartea de oaspeţi a reginei Maria şi a principesei Ileana.