89140 xl jpg jpeg

60 de ani de la furtul unui celebru tablou de Goya. De ce a făcut referire filmul din seria James Bond «Dr No» la acest furt?

📁 Curiozităţile şi culisele istoriei
Autor: Redacția
🗓️ 20 august 2021

Muzeul National Gallery din Londra marchează 60 de ani de la furtul tabloului "The Portrait of the Duke of Wellington", al pictorului spaniol Francisco de Goya, prin dezvăluirea unor documente legate de acest caz, relatează agerpres.ro.Cererea de răscumpărare scrisă de mână de hoţ, documentul emis de Poliţia din Londra care admitea răscumpărarea şi un comunicat al muzeului prin care răspundea cererii autorului furtului se numără printre aceste documente. Multe dintre aceste documente nu au fost date publicităţii până acum, potrivit National Gallery, care a confirmat că aceste acte vor rămâne în custodia Research Centre şi nu vor fi expuse publicului. Kempton Bunton, un taximetrist din Newcastle a furat tabloul după doar 19 zile de la expunerea lui în muzeu şi a trimis o cerere de "răscumpărare" în care se angaja să restituie pictura, în schimbul unor bani destinaţi îngrijirii persoanelor de vârsta a treia şi unor licenţe gratuite de televiziune, printre altele. Francisco de Goya a pictat acest portret după victoria Ducelui de Wellington în Bătălia de la Salamanca din 1812 şi a fost cumpărat de statul britanic pentru a evita ca un magnat american să-l achiziţioneze. În prezent tabloul se află expus în sala 45 de la National Gallery. Filmul din seria James Bond "Dr No" a făcut referire la acest furt într-o scenă în care tabloul lui Goya este văzut în ascunzătoarea personajului negativ, sugerând că acesta era autorul furtului. Tabloul va fi de asemenea protagonistul filmului "The Duke", cu Helen Mirren, prevăzut să fie lansat anul viitor. Regizorul filmului, Roger Mitchell a comentat că "este incredibil să afli că acest tablou a stat ascuns într-un dulap din Newcastle". Bunton, care a murit la Newcastle în 1976, a fost declarat vinovat doar de "reţinerea ramei", după ce avocatul său a ţinut să sublinieze că "clientul său nu a dorit niciodată să păstreze pictura".