Autor 960 vizualizări


Ai putea zice că nu există nicio legătură între 16 filme de arhivă, dans și un concert Karpov not Kasparov. Ei bine, miercuri, 4 septembrie, de la ora 21:00, la Centrul Național al Dansului din București, în cadrul Festivalului Internațional de Film de Dans din București, ai ocazia să vezi, să simți și să asculți intersecția inedită a celor trei forme de artă.

O selecție de filme de arhivă ce descoperă istorii diverse ale dansului în arii de nișă ale genului cinematografic românesc va fi prezentată într-un cine(dans)concert acompaniat de trupa Karpov not Kasparov. Cum filmul de dans în România nu este privit ca un gen cinematografic și nu are o istorie oficială în sensul unei abordări constante ca tematică, ci este mai degrabă o privire retrospectivă asupra surselor filmografice despre dans, selecția de filme Midnight Specials va fi o radiografie necesară a filmului de dans, prezentată prin 16 producții de arhivă realizate între 1927 și 1972.


Intrarea este liberă, iar mai multe detalii poți găsi aici

Ce filme de arhivă poți vedea la BIDFF

Alături de trupa de balet a Teatrului Cărăbuș, o poți urmări pe Elena Penescu Liciu, prim-balerină la Opera din Cluj, într-una dintre cele mai așteptate proiecții din cadrul Midnight Specials, comedia Lache în harem în regia lui Marcel Blossoms, din 1927. Filmul mut, alb-negru, îl surprinde pe malul lacului Floreasca, pe Lache, un șomer al vremurilor, ce adoarme în timp ce un grup de fete se scaldă, Imaginea îl face să se viseze într-un harem.


Pentru cei ce iubesc baletul, Elena Penescu Liciu este un nume extrem de important. Balerină, maestru coregraf și scenograf, Elena a creat în 1943 școala de dans Liciu care, alături de studiul Florei Capsali, a format, practic, tot baletul românesc.


Cu toții știm calupul ăla publicitar din înainte filmelor proiectate la cinema. Dar oare cum arăta acum 50 de ani? Pe-atunci, înaintea filmelor de lung metraj, se promova dansul în cinematografe prin seria Actualitatea artistică. Spectacole precum cel al dansatorului japonez Masamy Kumy, al Teatrului American de Balet Aaron Copland sau al trupei de balet London Burre Fantasy sunt parte a unui colaj de recitaluri internaționale care va putea fi urmărit în premieră în cadrul serii de proiecții cine(dans)concert.


Mai poți să-l vezi pe I. Obreanu intepretând la vioară «Dans» de Bela Bartok și pe Maria Lucaci interpretând la balet «Dansul umbreluţei» din «Macul roşu» de Glier, în producția Pregătiri pentru festivalul tineretului (1953) sau pe balerina Mercedes Pavelici interpretând dans din opera "Don Morte" de Friedrich Wilckens , împreuna cu Oleg Danovschi, în recitalul Mercedes Pavelici dansează (1944).


Ce mai poți vedea la BIDFF 2019

Bucharest International Dance Film Festival, unica manifestare cinematografică din România dedicată filmelor de dans, va avea loc între 4 - 8 septembrie, la București, și aduce:

●43 de scurtmetraje, din 18 țări de pe întreg mapamondul, în competiția internațională, cea națională și cea dedicată musicalurilor
●Midnight Specials - cine(dans)concert cu Karpov not Kasparov, prin proiectul Arhivele Dansului
●Love in the Age of the Virtual - o selecție de filme pentru adolescenți curatoriate de Super! Festivalul de Filme Făcute de Adolescenți
●Emotional Bodies - program curatoriat de Bucharest International Experimental Film Festival și Cinedans
●proiectul E X P A N D - laboratorul de dezvoltare de proiecte cinematografice , adică conferințe, sesiuni de prezentare a proiectelor selectate (pitching sessions), întâlniri one-to-one între artiști, mentori și industrie.
●proiecții cu cele mai bune filme din cadrul FIVER - Festivalul de film de dans din Madrid - la BIDFF


""