COVID 19 NU ANULEAZĂ CRĂCIUNUL ROMÂNILOR! CUM ARATĂ SĂRBĂTORILE DE IARNĂ ÎN VREME DE PANDEMIE ÎN ROMÂNIA ȘI ALTE 11 ȚĂRI INTERNAȚIONALE PARTICIPANTE ÎN BAROMETRUL DE CRĂCIUN REALIZAT DE GRUPUL FINLANDEZ FERRATUM  jpeg

COVID-19 NU ANULEAZĂ CRĂCIUNUL ROMÂNILOR! CUM ARATĂ SĂRBĂTORILE DE IARNĂ ÎN VREME DE PANDEMIE ÎN ROMÂNIA ȘI ALTE 11 ȚĂRI INTERNAȚIONALE PARTICIPANTE ÎN BAROMETRUL DE CRĂCIUN REALIZAT DE GRUPUL FINLANDEZ FERRATUM.

Autor: Redacția
🗓️ 3 decembrie 2020

O privire globală asupra comportamentului consumatorilor și a planurilor lor pentru sărbătorile de Crăciun continuă să arate incertitudinile declanșate de criză Covid-19. Cea de-a 13-a ediție a sondajului internațional Ferratum privind comportamentul consumatorilor, arată o schimbare a valorilor dar și o reducere și amânare a cheltuielilor majore în perioada Sărbătorilor de Iarnă.

Barometrul de Crăciun 2020 al grupului Ferratum analizează atent Sărbătorile de Crăciun ce se apropie, în timpul crizei declanșate de pandemia COVID-19. Aproape 20.000 de gospodării din 12 țări de pe tot cuprinsul Globului au participat la sondajul bi-anual ce a analizat dinamica cheltuielilor consumatorilor în preajma Sărbătorilor de Crăciun. Datele includ modul în care pandemia mondială cauzată de COVID-19 le-a afectat atât viața, cât și comportamentul cheltuielilor, cum arată planurile pentru Crăciunul lui 2020 și care sunt diferențele față de aceeași perioadă din 2019.


Picture 1 png png

Românii nu renunță la Sărbătorile de Crăciun

Romania s-a aflat mereu în topul țărilor ce iubesc Crăciunul și nici anul acesta nu ne dăm bătuți. Chiar dacă situația la nivel Mondial s-a schimbat din cauza pandemiei Covid-19, România se află pe locul 2 în top, românii planificând să aloce 24% din venitul lunar cheltuielilor cu Sărbătorile de iarnă. Dintre cei aproape 4000 de români ce au participat la studiul de piață Ferratum Grup, doar 15% se află printre cei ce au avut parte de o scădere salarială în această perioada, 73% declarând că sunt în continuare angajați și venitul lor lunar nu a avut de suferit.

Cheltuielile pentru Sărbători vor scădea anul acesta – se pune accent pe resursele alimentare

Barometrul de Crăciun 2020 al grupului Ferratum arată că respondenții din cele 12 tări participante la sondaj, își stabilesc bugete ceva mai mici pentru Sărbătorile din acest an, peste jumătate dintre ei recunoscând că vor cheltui mai puțin comparativ cu Crăciunul trecut. Sunt mult mai precauți în cheltuirea resurselor pe perioada crizei, mai ales în contextul în care 10% dintre aceștia și-au pierdut locul de muncă iar 17% au suferit reduceri salariale. Dacă la Barometrul de Vară 28% dintre respondenți alocau un maxim de 200Eur pentru cheltuielile cu vacanta de vară, acum procentul a ajuns la 57% după încă o jumătate de an de pandemie. Doar 19% dintre cei intervievați au răspuns că vor ajunge să cheltuie intre 200 si 400 de euro în următoarele câteva luni.


Picture 2 png png

Nu reprezintă o surpriză faptul că principalele cheltuieli din acest an au fost produselor alimentare, iar 21% dintre cei intervievați au răspuns că același lucru va fi valabil și pentru lunile ce urmează. Pe locul următor se situează achiziționarea de bunuri de uz casnic (10%), a hainelor pentru iarnă (10%), a jucăriilor (9%), a dulciurilor și a delicateselor (9%), deoarece sezonul cadourilor bate la ușă.

Lucrurile mici, dar care contează. COVID-19 nu a anulat Crăciunul, dar ne-a adus mai aproape

70% dintre respondenți au fost de părere că deși pandemia a redus călătoriile, precum și cumpărarea de produse scumpe, cel mai mare cadou va fi petrecerea Sărbătorilor alături de cei dragi, precum și celebrarea Nașterii Domnului (19%). Barometrul Ferratum arată că pandemia a zdruncinat serios modul în care respondenții se gândeau să petreacă Sărbătorile, anulându-se călătoriile, dar ținându-i acasă, alături de cei dragi. Cei întrebați au răspuns că au început să-și gestioneze mai bine resursele, să-și descopere noi hobby-uri și să învețe să lucreze de la distanță.

“Ne bucurăm că vin sărbătorile – asta reiese din acest sondaj de piață unde 68% dintre respondenții români au spus că cel mai important pentru ei este să petreacă sărbătorile alături de cei dragi și 25% să se bucure de spiritul Crăciunului și atmosfera de sărbători. “ Roxana Dobrică – Director de Marketing, Ferratum România.

Ceea ce contează…SANĂTATEA este principala dorință pentru noul an

Când au fost întrebați despre ceea ce-și doresc de la noul an, 22% dintre respondenți au spus ”Sănătate”, precum și prevenirea reducerii răspândirii COVID-19 ca principală dorință. A urmat petrecerea timpului alături de cei dragi (16%), aprecierea lucrurilor mărunte (11%) și mai multă mișcare (10%). La celălalt capăt al graficului, cu un interes scăzut, s-au aflat cumpărarea unei case sau a unei mașini, lucruri considerate mai puțin importante în acest an.


Picture 3 jpg jpeg

Cum se cheltuiește de Crăciun

Din cele 12 țări care au luat parte la Barometrul de Crăciun Ferratum 2020, cetățenii cei mai cheltuitori sunt cei din Bulgaria, unde respondenții au declarat că 25% din venitul lor lunar se va duce pe Sărăbătorile de Craciun, urmați de cei din România (24%), Croația și Australia (23%). La celălalt capăt al graficului găsim Finalnda (cu doar 12% din venitul lunar cheltuit pentru Sărbători) și Olanda, cu 11%.

Plăți contactless pe timpul pandemiei! Plățile în numerar nu mai sunt la modă!

Pandemia COVID-19 ne-a schimbat fundamental comportamentul în 2020. Am trecut la munca de acasă, la cumpărăturile online și la plățile cu cardul. Chiar dacă plata in numerar scăzuse în ultimii ani, pandemia a accelerat... drumul către plățile fără bani palpabili. Atunci când comandă online, 54% dintre cei intrebați au spus că preferă plățile cu cardul, 26% pe cele în numerar, iar 20% optează pentru transferul bancar. Când vine vorba despre lumea digitală și de plățile cu cardul, norvegienii sunt în frunte, 93% plătind în acest fel, urmați de danezi (80%) și de suedezi (79%). La celălalt capăt al diagramei se găsesc bulgarii, unde 71% dintre ei aleg, încă, plățile în numerar, în detrimentul cardurile online.

Chiar dacă pandemia COVID-19 a accelerat trecerea către o lume digitală, consumatorii preferă încă să cumpere din magazin

În ciuda faptului că pe timpul pandemiei o mare parte dintre cumpărături s-a făcut online, Barometrul de Crăciun Ferratum Grup arată că respondenții preferă să vadă, să atingă, să ”simtă” și să probeze produsele, în detrimentul cumpărăturilor online. Așa cum se știe, mersul la cumpărături reprezintă o adevărată terapie, iar prezența fizică în magazine crește nivelul de serotonină, un compus chimic prezent în organismul uman, cu rol important în biochimismul funcțional al creierului. Astfel nu ne surprinde faptul că, la fel ca și la Barometrul de Vară și de această dată 68% dintre respondenți spun că preferă cumpărăturile fizice.

Topul cheltuielilor de Crăciun 2020

Fără nicio excepție, respondenții din cele 12 țări au declarat că cea mai mare parte dintre bani va merge pentru achiziționarea de produse alimentare în următoarele luni. Urmează, apoi, articolele de uz casnic, hainele de iarnă și cumpărăturile pentru cei mici.

Cadourile de Crăciun sunt, de asemenea, importante, iar respondenții alocă bani pentru cumpărarea jucăriilor, a dulciurilor și a tot felul de cadouri pentru cei dragi.

“Probabil din cauza pandemiei globale și a faptului că anul acesta majoritatea cumpărăturilor s-au făcut online păstrând distanțarea socială, românilor le este dor de shopping-ul în magazine, 70% alegând cumpărăturile în magazin și doar 30% dorind să își facă cumpărăturile online. Iar în topul cumpărăturilor de sărbători ale românilor, primele poziții sunt ocupate de produsele alimentare (28%), bunuri pentru casă (15%), dulciuri și produse specifice sărbătorilor de Crăciun (12%) dar și îmbrăcăminte (10%) și jucării (8%).” Roxana Dobrică – Director de Marketing Ferratum România.


Picture 4 png png

Cum s-a desfășurat Barometru ”Ferratum” de Crăciun 2020?

• Barometrul a fost realizat de către Ferratum Grup pe baza unui chestionar web standardizat, cu clienți activi din 12 țări. Veniturile au fost exprimate în euro, iar consumul relativ de Crăciun a fost calculat în raport cu venitul disponibil lunar al unei familii din fiecare țară.

• Aproape 20.000 de gospodării au participat la acest sondaj. Respondenții au avut vârste între 18 și peste 61 de ani. 59% dintre cei care au participat au fost femei. Venitul mediu al gospodăriilor participante a fost cuprins între 1087 și 4367 de euro. Dimensiunea medie a unei gospodării respondente a fost de 2,7 persoane.

• Pe lângă factorii demografici, respondenții au fost chestionați despre ceea ce-și doresc în 2021, despre cum pandemia COVID-19 le-a schimbat viața și comportamentul de cumpărător, care sunt planurile pentru Sărbătorile de Crăciun de anul acesta, dacă le este teamă despre situația financiară precum și alte teme.

• Pentru rezultatele complete si grafice vizitati http://www.ferratumbarometer.com/ro/ .

Despre Ferratum Grup:

Ferratum Oyj impreuna cu filialele sale formează Ferratum Group, un FinTech, care dezvoltă și operează o platformă financiară globală bazată pe big data pentru servicii de scorare, creditare și servicii bancare în timp real.

Ferratum, cu sediul în Helsinki, Finlanda, a fost fondată în mai 2005 și și-a extins operațiunile în Europa, America de Nord, America de Sud, Africa, Asia și Australia.

Ferratum Grup este un furnizor internațional de credite bancare mobile și digitale pentru consumatori persoane fizice și pentru întreprinderi mici, distribuite și gestionate de dispozitive mobile. Fondată în 2005 și cu sediul în Helsinki, Finlanda, Ferratum s-a extins rapid pentru a opera în 20 de țări din Europa, Africa, America de Sud și de Nord, Australia și Asia.

Ca pionier în tehnologia serviciilor financiare digitale și mobile, Ferratum se află în fruntea revoluției bancare digitale. Ferratum are aproximativ 560.000 de clienți activi care au un cont bancar digital deschis sau un sold activ al creditului în ultimele 12 luni (la 30 septembrie 2020).

Grupul Ferratum este listat pe Standardul Prime al Bursei de Valori din Frankfurt sub simbolul „FRU”.

Pentru mai multe informaţii vizitaţi