1.000 de povești virtuale, în doar șase ore, pentru promovarea patrimoniului cultural

Autor 566 vizualizări


200 de instagrammeri au creat în doar șase ore 1.000 de povești virtuale în cadrul unui Heritage Instameet, eveniment de închidere oficială, pe anul în curs, a proiectului Cronicari Digitali, cea mai mare campanie din România de promovare a patrimoniului cultural în rândul tinerilor, desfășurată cu accent pe mediul digital;

În cinci luni de proiect, 242 de instagrammeri au descoperit, alături de experți în patrimoniu, 56 de obiective în jurul cărora au creat conținut digital;

Cele mai bune imagini din campanie vor fi expuse anul viitor la Palatul Universul în București, apoi la Parlamentul European din Bruxelles.

București, 29 noiembrie 2018. Un tur de clădiri de referință ale Capitalei - Academia Română, Casa Macca, sediu al Institutului de Arheologie Vasile Pârvan, Muzeul Colecțiilor Doctor Severeanu și o petrecere cu stil la Palatul Ghica de pe Calea Victoriei au marcat, weekendul trecut, încheierea campaniei Cronicari Digitali pentru promovarea patrimoniului cultural în rândul millennials, ediția 2018. La Heritage Instameet au participat peste 200 de tineri, creatori de conținut digital de calitate pe rețelele sociale Instagram și Facebook, care s-au implicat în proiect, încă de la demararea lui. În cele șase ore, cât a durat evenimentul, participanții au generat peste 1.000 de InstaStories, povești virtuale despre clădiri de patrimoniu și istoria acestora.


Plafoane de lemn sculptat cu măiestrie, coloane și colecții de monede românești din secolul al XIII – lea, toate au fost descoperite cu interes de către tineri. La finalul periplului între comori arhitecturale ale Bucureștiului de altădată, punctul final a fost Palatul Ghica, loc numai bun pentru socializare, ospăț, descărcat imagini, schimbat impresii și pus la cale planuri pentru un nou an de descoperit noi obiective de patrimoniu, dar și despre cum pot fi mai bine povestite și readuse în viețile noastre.

În cele cinci luni ale campaniei, mii de fotografii au fost postate în social media cu hashtagul official al proiectului, #cronicaridigitali, au fost organizate patru Heritage Trips în care au fost parcurși peste 8.000 de kilometri în căutarea locurilor care merită să fie povestite și au fost vizitate 56 de obiective de patrimoniu, toate acestea generând informații care au ajuns la peste un million de tineri.

A fi cronicar digital a devenit o activitate cool în rândul tinerilor

„Nu știam la început că va fi așa, dar în ultimele luni, a fi cronicar digital a devenit una dintre cele mai cool activități în rândul tinerilor. Ne bucurăm mult că am împrietenit o activitate zilnică din viața celor ce alcătuiesc generația millennials, și mă refer aici la social media, cu promovarea patrimoniului cultural”, declară Silvia Teodorescu, managing partner Zaga Brand, agenția care a demarat și coordonat campania “Cronicari Digitali”.

„Campania Cronicari Digitali a reprezentat primul canal real de comunicare prin care Institutul Național al Patrimoniului a ajuns aproape de tineri și a putut să construiască alături de ei o comunitate puternică și dornică să descopere patrimoniul cultural. Această campanie ne permite să transmitem ce credem noi că este important despre patrimoniul cultural și totodată, să aflăm și cum văd tinerii patrimoniul și ce li se pare lor valoros de comunicat”, afirmă Ștefan Bâlici, director al Institutului Național al Patrimoniului, instituție parteneră în proiect.

 Campania de promovare a patrimoniului cultural în mediul digital va continua anul viitor cu o serie de Heritage Instameet-uri în București și în țară, cu o expoziție în capitală, în luna februarie la Palatul Universul și cu alte evenimente dedicate tinerilor iubitori de patrimoniu și social media. Tot în 2019, la Parlamentul European din Bruxelles, vor fi expuse cele mai bune fotografii de pe Instagram ce reprezintă obiective de patrimoniu.

Campania Cronicari Digitali a scos în evidență faptul că tinerii sunt interesați și captivați de obiectivele de patrimoniu, important este modul în care prezinți această moștenire culturală și dacă le este facilitat accesul către ea.  Proiectul derulat de Zaga Brand și Institutul Național al Patrimoniului a fost premiat în ultima lună cu Best Digital PR Campaign la IAB MIXX Awards 2018 și alte trei premii la PR Awards 2018: Silver Award for Excellence la categoria „Social Media”, Silver Award for Excellence la categoria „Comunicare în domeniul public”  si Golden Award for Excellence la categoria „Cultură și Artă”.

Partener de mobilitate al campaniei Cronicari Digitali în 2018 a fost Volkswagen Autovehicule Comerciale, iar Heritage Instameet 2 a fost organizat cu sprijinul Kaufland România, Samsung România, Canon România, CEC Bank, Mastercard, AQUA Carpatica, Domeniile Sâmburești și Staropramen. Parteneri Instagram: @creators.will.create, @ig_romania, @discoverbucharest, @promovezromania, @turismbiz.ro.

""