Noile MacBook Pro ne fac să ne întrebăm dacă va veni un val de laptopuri cu notch, așa cum s a întâmplat inițial cu telefoanele mobile jpeg

Noile MacBook Pro ne fac să ne întrebăm dacă va veni un val de laptopuri cu notch, așa cum s-a întâmplat inițial cu telefoanele mobile

Autor: advertorial

Când Apple a introdus iPhone X a făcut-o cu un design controversat: a sosit „notch”-ul, acea crestătură în vârf pe care mulți au criticat-o și pe care majoritatea producătorilor au ajuns să o copieze.

Această componentă a devenit un semn distinctiv al iPhone-ului, iar acum tocmai și-a făcut apariția în noul MacBook Pro. Se va întâmpla același lucru care s-a întâmplat cu telefoanele mobile și vor integra alți producători de laptopuri acea crestătură în computerele lor?

Motivul „notch”-ului nu mai este atât de clar

Când crestătura a apărut pe iPhone X, a făcut acest lucru cu un motiv convingător: Apple trebuia să rezerve „un pic” din ecran pentru a putea oferi atât camera frontală, cât și senzorii care dădeau acces la tehnologia de recunoaștere facială Face ID.

Cu toate acestea, pe noul MacBook Pro, notch-ul este mai mult o chestiune de formă decât de substanță: nu există senzori sau suport pentru Face ID, așa că de ce acea crestătură mare pe partea de sus a echipamentului?

Răspunsul este practic în efortul de a reduce ramele în cadrul echipamentului. Noile MacBook Pro au cadrele superioare și laterale doar de 3,5 mm. Apple s-a lăudat, de fapt, că reducerea a fost de 60% comparativ cu modelele anterioare.

Diferența este vizibilă când comparăm MacBook Pro de anul trecut cu cel pe care Apple tocmai l-a introdus. Diferența dintre rame este vizibilă.

Concurența nu pare să aibă nevoie de așa ceva

Câștigul în zona vizibilă este cu siguranță remarcabil, dar ramele MacBook Pro și MacBook Air au fost mult mai groase de ani de zile decât cele ale concurenților lor.

Încă din 2015, Dell și-a prezentat deja laptopul Dell XPS 13 cu Infinity Display, de exemplu. Asta a avut o consecință groaznică asupra poziționării camerei web, pe care au plasat-o în cadrul inferior. Perspectiva oferită a fost foarte proastă, dar Dell a reușit în cele din urmă să integreze camera web în cadrul superior în urmă cu aproape trei ani.

Restul producătorilor au urmat această tendință și, deși unii nu au redus complet cadrul superior pentru ca camera web să poată fi în acea poziție, alții precum Huawei au ajuns să integreze camera web sub o tastă.

Perspectiva era din nou îngrozitoare, dar conferințele video nu erau atât de comune atunci ca acum: pagubele nu erau la fel de grave. Situația actuală și proeminența pe care a câștigat-o telemunca schimbă lucrurile, dar în general majoritatea producătorilor au reușit să reducă semnificativ ramele ecranelor.

Au făcut-o, de asemenea, fără a introduce acea crestătură sau notch pe care designerii Apple l-au integrat acum. Nici să aibă intenția de a recurge la soluții precum gaura din ecran care s-a impus printre mulți producători de telefoane mobile bazate pe Android.

Aici Apple pare să se ascundă în spatele faptului că acum noile MacBook Pro au o cameră web mai ambițioasă: senzorul este mai mare și este capabil să capteze video la 1080p, dar încă pare rezonabil să credem că cadrul de sus s-ar fi putut „slăbi” , deși nu atât cât acum, fără a apela la crestătură.

Iată, apropo, o curiozitate: la Apple nu au folosit niciodată cuvântul „notch” atunci când se refereau la acel element al designului MacBook Pro și pur și simplu au vorbit despre modul în care cadrele „înconjoară” camera în partea de sus.

Mai mult decât atât: dacă vă uitați la pagina produsului acestor laptopuri, veți vedea că în mai multe imagini (cu siguranță nu în toate) ale MacBook Pro încearcă să ascundă crestătura cu bare de meniu întunecate în acea parte superioară care ascund efectul pe care îl are crestătura și l-a avut și asupra utilizatorilor iPhone X, la vremea respectivă.

Deci, vor copia concurenții Apple acel notch care este acum o caracteristică diferențială a MacBook Pro? Dacă o fac, se pare că singurul motiv ar fi ca laptopurile lor să fie confundate cu cele ale Apple - la tine ne referim, Xiaomi -, dar a priori se pare că nu există motive practice reale pentru a imita compania din Cupertino așa cum s-a întâmplat deja pe telefoane mobile.