Autor 15080 vizualizări


Nu cu mult timp în urmă, fraze precum „Ţine-o la locul ei!“ sau „Arată-i că este o lume a bărbaţilor!“ nu ar fi stârnit nici cea mai mică urmă de indignare sau revoltă. Aşa că nimeni nu a ridicat nici măcar o sprânceană atunci când companiile îşi promovau produsele ca fiind atât de simplu de folosit încât „până şi o femeie se descurcă“ sau extrem de uitle, „care fac orice, mai puţin să gătească – pentru asta există soţiile!“

Fie că mai recunosc sau nu, publicitarii anilor '60 au contribuit din plin la perpetuarea stereotipurilor legate de femei. Bărbaţilor încercau să le vândă produse care promiteau să pună femeile „la locul lor“, afirmând uneori clar şi simplu că „bărbaţii sunt mai buni decât femeile“, iar femeilor le vindeau produse care să le convingă barbaţii să rămână lângă ele.

Însă tot publicitarii au fost cei care, sesizând importanţa acestei categorii de consumatori, s-au repliat rapid. Până la urmă, David Ovilvy, "părintele publicităţii", a fost cel care a spus "Consumatorul nu este un idiot, este soţia ta".

 

Fotografii:BusinessInside

""