Autor 101910 vizualizări


În perioada comunistă, a fi manechin sau model era o meserie. Şi încă una respectabilă. Lucrai cu carte de muncă, trebuia să fii şi la program de multe ori şi câştigai cât un contabil respectabil. Sub bagheta magică a Zinei Dumitrescu, multe modele, astăzi vedete, s-au lansat în lumea bună a Capitalei.


Revista Moda, printre puţinele produse media de acest gen într-o Românie constrânsă de regulile comunismului, îşi dădea silinţa să prezinte tendinţele locale şi internaţionale pentru femeile care doreau a fi şic. E drept că dacă o răsfoim acum, totul pare ne pare prăfuit şi demodat, dar în vremurile ei, Revista Moda era avangardistă. Reclamele la brandurile româneşti, precum şi pictorialele cu manechine ca Romaniţa Iovan, Melek Amet, Eugenia Enciu, Dana Săvuică, Bianca Brad sau Cătălin Botezatu erau o sursă de inspiraţie pentru cei care doreau şi îşi permiteau să se îmbrace de la casele de modă locale.


Dacă astăzi, răsfoind o revistă glossy de fashion şi lifestyle, ne vor sări în ochi branduri precum Balmain, Prada, Loius Vuitton, Balenciaga, Gucci sau cele din zona middle-market, Zara, Cos, Bershka etc, revistele acelor vremuri erau un instrument de promovare exclusivă a creatorilor, fabricilor şi caselor de modă locale: APACA, Cooperativa Sportul, UCECOM, care, în prezent, este printre puţinele şcoli de meserii de la noi, CIPCCTI, Cooperativa Unirea Meşteşugarilor, Cooperativa Drum Nou, UJCM Mureş, Cooperativa Haţegana şi multe altele erau sursele de unde femeile şi bărbaţii, dornici de a fi în pas cu moda, îşi achiziţionau ţinutele. Anii aceia au fost ani de glorie ai modellingului românesc, deoarece sunt cei care au dat cele mai importante figuri ale modei, multe dintre acestea devenind, astăzi, vedete extrem de cunoscute şi îndrăgite.

Citiți articolul integral și descoperiți o minunată galerie foto pe okmagazine.ro