Tragedia avionului rusesc și obsesia pentru revoluția mondialǎ

Autor 6660 vizualizări


Spațiul aerian a devenit deosebit de interesant pentru transportatorii grǎbiți sǎobținǎcȃștiguri rapide sau sǎaibǎsupremație militarǎ. Existǎavantaje evidente,dar riscurile sunt pe mǎsura timpului cȃștigat. Anul 2016 a fost marcatși de prǎbușirea unui avion rusesc ce transporta spre frontal din Siria o parte a formației cunoscutǎsub numele de Corul Armatei Roșii. Accidentul a avut loc lȃngǎorașul Sociși epava avionului a fost gǎsitǎȋn apele Mǎrii Negre. N-au existat supraviețuitori printer cele 92 de persoane aflate la bord. Era foarte normal. Aparatul de zbor de tip Tu-154 a fost conceput din start ca un avion rapid. Aripile erau dispuseȋn sǎgeatǎspre partea posterioarǎa fuzelajuluiși propulsia era asiguratǎde trei motoare puternice. Orice destabilizare a parametrilor de zbor duce imediat la un picaj ce nu mai poate fi oprit nici mǎcar de piloții experimentați. Aceasta este soarta modelelor rapide concepute pentru atacuri la nivel planetar prin transportarea trupelor special,a celor obișnuite,a armamentului sau a bombelor.

Bucati din avionul Tu-154 prabusit langa Soci

Bucati din avionul Tu-154 prabusit langa Soci

Tu-154 are o tristǎcarierǎa dezastrelorși cel din Marea Neagrǎeste doar o ultimǎdovadǎa ceea ce planificau sovieticii pentru expansiune mondialǎrapidǎ. Debutul a fostȋn forțǎȋn anul 1973 cu 66 de victime din 100 de pasageri pe un aeroport din Praga. Un accident din 1980 a dus la moartea a 166 de personae din tot atȃtea aflate la bord. A rǎmas cel mai mare dezastru din istoria Kazahstanului. Aparatul promitea sǎfie mult mai bun la capitolul nenorociri.  Anul 1994  a adus 160 de victime din tot atȃtea posibileȋn regiunea Xian din Chinași deține recordul de nenorocireȋnțara asiaticǎ. Trista celebritate a fost confirmatǎde drama polonezǎde la Smolensk din 10 aprilie 2010 cȃnd au pierit 98 de persoane,elita conducǎtoare ațǎrii slaveȋn frunte cu președinteleLech Kaczyński. Era o reeditare a masacrului de la Katynȋn varianta tehnologizatǎ. Nici Romȃnia n-a fost ocolitǎde catastrofeși,ȋn februarie 1989,a cǎzut un exemplarȋn timpul unui zbor de antrenament,prǎbușirea soldȃndu-se cu moartea celor cinci persoane de la bord. Cine se urcǎȋn acest model cu motoarele dispuseȋn coadǎare semnat contractul cu Moarteaȋn alb. Lipsește doar data decesului. Multe accidente au fost puse pe seama unor condiții meteo dificile sau a altor cause ce n-au legǎturǎcu aparatul de zbor. Conducerea de la Moscova a fost interesatǎnumai de vitezǎși autonomie,ceea ce proiectanții sovietici au realizat din plin. Avionul Tu-154 are o vitezǎmaximǎde 975 km/hși poate sǎajungǎpe aeroporturi aflate la 3.900 – 6.600 km. Autoritǎțile sovietice erau discreteȋn ceea ce privește nenorocirile militareși cineștie cȃte secrete zac prin fondurile arhivelor.