Autor 4089 vizualizări


Criticii de artă sunt revoltaţi, după ce a ieşit la iveală că restauratorii picturii „Cina cea de taină” a lui Leonardo da Vinci s-au îndepărtat de tabloul original, scrie Daily Mail.

Într-o copie a tabloului, pictată la puţin timp după opera de artă originală, mâneca dreaptă a Mântuitorului este situată sub masă, ceea ce sugerează că şi da Vinci ar fi pictat la fel.

Cu toate acestea, în pictura originală, care a fost restaurată între anii 1978 şi 1999, mâneca de la tunica lui Iisus Hristos este aşezată pe masă.

Astfel, experţii consideră că restauratorii au comis o eroare gravă, reprezentând greşit ideile lui da Vinci.

Michael Daley, directorul unui ONG pentru calitatea restaurărilor, spune că nu îi vine să creadă faptul că restauratorii picturii „Cina cea de taină” (din 1498) nu au luat în considerare copia realizată în anul 1520 de artistul Giampetrino, în care mâneca Mântuitorului nu este pe masă.

Profesorul Pietro Marani, care a condus restaurarea din anii ’80 şi ’90, spune că este posibil ca versiunea lui da Vinci şi cea a lui Giampetrino să nu fi fost identice, iar da Vinci să fi pictat mâneca pe masă încă din 1498. „Oricum, e vorba doar despre o mică bucată de pânză, Doamne fereşte!”, a declarat Marani.

Daily Mail scrie că aceasta nu este nici pe departe cea mai grea încercare prin care a trecut „Cina cea de taină”. Tabloul, aflat în Milano, a fost atacat cu pietre de soldaţii lui Napoleon, iar, în 1943, Aliaţii au lansat o bombă în apropiere, dar peretele pe care e pictată „Cina cea de taină” a rezistat.

""