Autor 600 vizualizări


Discovery va lansa un canal 3D în prima parte a anului viitor, în Statele Unite ale Americii, urmând ca ulterior noua televiziune să fie distribuită la nivel internaţional, a declarat David Zaslav, preşedinte şi CEO al companiei Discovery Communications.

Anunţul a fost făcut marţi, la Londra, în cadrul unui eveniment organizat pentru a marca cea de-a 25-a aniversare a Discovery Channel.

"Vrem să fim primii care lansăm un canal 3D. Intenţia noastră este să fim unul dintre primele brand-uri la care publicul se gândeşte atunci când îşi doreşte conţinut 3D", a spus, în cadrul aceleiaşi întâlniri, Mark Hollinger, preşedinte şi CEO Discovery Networks International.

Pe de altă parte, potrivit lui David Zaslav, costul foarte ridicat de producere a conţinutului 3D a fost principalul motiv pentru care Discovery 3D va fi lansat în parteneriat cu Sony şi IMAX.

"Este mult mai ieftin să producem conţinut 3D decât să îl convertim pe cel pe care îl avem", a explicat David Zaslav, precizând că Discovery a făcut investiţii mari în echipamente şi tehnologia care să-i permită să producă în 3D.

El a mai spus că noul canal Discovery 3D va emite 24 de ore din 24, şapte zile pe săptămână.

Totodată, David Zaslav a anunţat interesul Discovery pentru distribuirea internaţională a canalului pentru femei TLC, disponibil în Statele Unite ale Americii. Televiziunea TLC a început să emită în martie în Norvegia, din această lună fiind prezentă şi pe piaţa audiovizualului din Bulgaria.

În acest context, Arthur Bastings, vicepreşedinte executiv şi director general Discovery Networks în zona EMEA (Europa, Orientul Mijlociu şi Africa), a declarat pentru MEDIAFAX că lansarea canalului TLC în România depinde în primul rând de obţinerea unei distribuţii relevante a canalului în această ţară. El a mai spus că România este o piaţă "foarte competitivă" în privinţa conţinutului TV dedicat femeilor, fapt care trebuie avut în vedere în luarea unei decizii privind eventualitatea lansării TLC în ţara noastră.

În prezent, Discovery distribuie în România televiziunile Discovery Channel, Animal Planet, Discovery Science, Discovery Travel&Living, Discovery HD Showcase, ID. Investigation Discovery şi Discovery World.

În plus, Arthur Bastings a spus că România se află, alături de Polonia şi Rusia, în topul celor mai importante ţări pentru Discovery din Europa Centrală şi de Est, datorită distribuţiei pe cablu analogic. Potrivit acestuia, în România, spre deosebire de alte ţări europene, Discovery are 4-5 canale în pachetele de bază ale operatorilor de cablu.

În planurile companiei Discovery se află şi lansarea reţelei pentru copii Hub, în octombrie 2010, şi a OWN (The Oprah Winfrey Network), în 2011.

Pe de altă parte, David Zaslav a mai spus, în cadrul întâlnirii, că în ciuda crizei economice, business-ul Discovery a continuat să crească atât în privinţa audienţei, cât şi a distribuţiei. Totodată, el a precizat că Discovery a continuat să crească şi investiţiile în conţinutul pe care-l difuzează, compania cheltuind în acest sens circa 800 de milioane de dolari pe an.

"Conţinutul Discovery poate fi văzut peste tot în lume. În asta stă puterea noastră", a mai spus David Zaslav.

În primul trimestru al acestui an, veniturile Discovery Communications au crescut cu 8%, la 879 de milioane de dolari, faţă de aceeaşi perioadă din 2009. Profitul EBITDA (înainte de dobânzi, impozitare, depreciere şi amortizare) a crescut cu 10%, la 367 de milioane de dolari. Totodată, veniturile nete ale Discovery au crescut cu 42%, ajungând la 169 de milioane de dolari.

Discovery Channel a fost lansat în Statele Unite ale Americii, pe 17 iunie 1985, de către John Hendricks. Primul program difuzat a fost "Iceberg Alley", Discovery Channel ajungând la 156.000 de abonaţi la acel moment. Un an mai târziu, în iunie 1986, Discovery numără deja 7 milioane abonaţi. În 1989, Discovery şi-a lansat afacerile internaţionale în Marea Britanie şi Scandinavia, primul program original comandat, "Ivory Wars", fiind difuzat în SUA. Totodată, în 1990, Discovery Channel putea fi văzut în peste 50 milioane locuinţe, iar în 1992, Discovery Channel transmitea "In The Company Of Whales/ În compania balenelor", un program filmat în 15 ţări şi în mai multe oceane din toată lumea.

În 1996, Discovery Channel s-a lansat în zona subsahariană din Africa (cu excepţia Nigeriei), la ora actuală fiind cel mai mare furnizor de programe documentare din Africa. Doi ani mai târziu, Discovery Channel emitea în direct de pe Titanic, pentru peste 100 de ţări din toată lume, iar în 2001, Discovery Channel a devenit brand-ul de televiziune cu cea mai mare distribuţie la nivel mondial, ajungând în peste 400 de milioane locuinţe din întreaga lume. În 2004, Discovery Channel s-a lansat în Franţa, iar Discovery Communications a ajuns la un miliard de abonaţi în întreaga lume.

În 2005, Discovery devenea pionier în domeniul platformelor HD, distribuind Discovery HD în regiunea EMEA (rebranduit în 2010 sub denumirea de HD Showcase). În 2006, Discovery a produs prima sa docu-dramă de lungmetraj, despre un om care a avut viziunea altor vremuri decât cele în care a trăit-Nostradamus, iar David Zaslav, fost preşedinte al NBC Universal Cable, Domestic TV şi New Media Distribution, a fost numit President &Chief Executive Officer al Discovery. În 2007, veniturile anuale pentru divizia Discovery Networks International au depăşit pentru prima dată 1 miliard de dolari. În 2008, Discovery devine providerul internaţional numărul unu de reţele HD, cu servicii HD furnizate pe 17 pieţe în afara SUA, ajungând la peste 4 milioane abonaţi, iar Discovery Communications este tranzacţionată ca o companie publică pe NASDAQ.

În prezent, Discovery Communications este una dintre cele mai mari companii din lume în domeniul producţiei de programe documentare, ajungând în casele a peste 1, 5 miliarde de abonaţi, din peste 180 de ţări. Discovery însumează peste 120 de reţele globale, conduse de Discovery Channel, Animal Planet, Discovery Science şi Discovery HD, cât şi produse şi servicii comerciale şi educaţionale şi servicii media digitale, incluzând HowStuffWorks.com. În Europa, Orientul Mijlociu şi Africa există 13 mărci Discovery, disponibile unui număr de 230 milioane de abonaţi, din 115 ţări, oferind programe adaptate în 28 de limbi.

""