De ce s-a scufundat Titanicul?

Autor: Andreea Lupşor | 13462 vizualizări

Conform unui studiu care analizează tragedia din aprilie 1914 din punct de vedere matematic şi fizic, o serie de evenimente tragice, şi nu unul singur, a făcut ca faimosul Titanic să se scufunde, scriu cei de la Discovery News.

După ce a părăsit Southamptonul cu direcţia New York, Titanicul a lovit un iceberg în Atlanticul de Nord la ora 23.40, pe 14 aprilie 1912. În doar trei ore, nava ajungea pe fundul oceanului, la o adâncime de circa 3.900 metri, provocând moartea a două treimi din cei 2.224 de pasageri.

Dacă vasul de lux – considerat a fi “de nescufundat” – ar fi plutit mai mult timp, pierderile de vieţi omeneşti ar fi putut fi diminuate datorită navelor chemate în ajutor. “Aceasta e adevărata întrebare din spatele enigmei Titanic? Cum de o navă de 46.000 tone s-a scufundat aşa repede?”, se întreabă Richard Corfield într-un articol publicat în cel mai recent număr al Physics World.

Analizând deficienţele structurale ale navei şi evenimentele din 14 aprilie 1912, Corfield a ajuns la concluzia că “niciun fapt singular nu este de vină pentru trimiterea Titanicului pe fundul Atlanticului”. Din contră, avem “o clasică «cascadă de evenimente»”, a declarat acesta pentru Discovery News.

Conform unor anchete desfăşurate în 1912, în Statele Unite şi în Marea Britanie,  dezastrul a fost cauzat de mai mulţi factori: nava avea o viteză prea mare, căpitanul Edward J. Smith nu a fost suficient de atent la avertismentele de iceberg şi, nu în ultimul rând, la bordul navei se aflau prea puţine bărci de salvare. Anchetele au scos la iveală şi alte detalii, precum absenţa binoclurilor pentru personalul însărcinat cu detectarea icebergurilor, sau faptul că operatorul radio nu a transmis mai departe un avertisment crucial – despre prezenţa gheţii pe traseu – primit din partea navei britanice SS Mesaba. Mesajul suna în următorul fel: “[am] văzut un număr mare de iceberguri, precum şi câmpuri de gheaţă. Vreme senină.. Acest mesaj nu a fost interpretat ca fiind unul urgent, astfel că nu a fost transmis căpitanului.

Titanicul era cea mai modernă navă la momentul respectiv, fiind dotată cu cele mai noi inovaţii tehnologice. Totuşi, unele materiale folosite în construcţia ei s-au dovedit a fi fost neadecvate, fapt ce a dus la deteriorarea unor componente la momentul inoportun.

“Apoi avem şi matematica şi fizica coliziunii: şase compartimente inundate când, dacă ar fi fost numai patru, nava nu s-ar fi scufundat!”, mai scrie Corfield. Şi de parca asta nu ar fi fost suficient, climatul de la mii de kilometri depărtare ar fi putut contribui la scufundarea navei. La un moment în care temperaturile erau mai mari decât de obicei în Caraibe, interacţiunea complexă dintre două curente – Curentul Golfului şi Curentul Labradorului, precum şi mareea extrem de înaltă din urmă cu trei luni au dus la o concentrare a icebergurilor în apele din Nordul Atlanticului.

Corfield a ajuns la concluzia că toate aceste piese, aceste coincidenţe nefericite adunate la un loc, pe care cei care se ocupă de studierea dezastrelor le numesc “cascadă de evenimente”, au stat la baza scufundării Titanicului.

“Cel mai bun plan din lume nu ar putea elimina absolut toţi factorii ce pot avea un impact negativ asupra designuui şi funcţionării unei maşinării complicate precum o imensă navă de pasageri”, scrie Corfield. “Eventual, şi ocazional, un număr suficient de asemenea factori individuali se combină, iar casacada de evenimente devine suficient de mare şi de complicată pentru ca tragedia să nu mai poată fi evitată.”



Ziare.com
Comentarii

---------titanicul nu s-a scufundat intentionat----

Deci nu cred ca capitanul a vrut ca titanicul sa se scufunde intentionat,asa, el a fost construit cu niste piese incorecte ,Adica care nu trebuiau sa fie acolo.Nu se putea face nimic oricum viteza era mare,vaporul mare ,dar mai ales apa rece (care te ingheta).Multi oameni murind de frig. In trei ore ea era pe fundul oceanului,adevarul e ca capitanul nu a fost atent trebuia sa stea tot acest timp la bord in acest mod evita dezastrul la fel si barcile de salvare erau insuficiente prea putine.

Postat de: Anonymous, 16 August 2014 |

Titanicul

Adevarul este : Titanicul sa scufundat din cauza unui aizberg. Aizbergul a sgariat 90 metri din titanic si a intrat apa in el si sa scufundat.

Postat de: Anonymous, 21 Iulie 2014 |

titanic

la bordul acestu vapor se afla cel mai mare diamanta din lume , acest vapor a fost cauata numai pentru acest diamant din pacate cind a fost gasit seifu era deja deschis dimanatu nu mai era , asigurarea acelui diamant sau asigurarea vaporului in caz de scufundare valora de 2 -3 ori valoarea lui , este ceva asemanator cu cele doua turnuri gemene din SUA

Postat de: Anonymous, 10 Aprilie 2014 |

Editati anul scufundarii lui!

Nu este 1914 ci 1912.

Mare grija cand informati poporul!!!

Postat de: Anonymous, 10 Aprilie 2014 |

titanic

Dumnezeu a vrut sa se scufunde pentru ce a scris pe el "Nici Dumnezeu nu are ce sa ii faca "

Postat de: Anonymous, 17 Martie 2014 |

Nu intelegeti... Titanicul a fost proiectat

Titanicul a fost proiectat numai pentru a fii scufundat. Dupa cum \prea bine ati observat capitanul il lasa pe locotenent sa conduca nava si el se odihneste. Stia ce urmeaza stia de zona cu ghetari si stia ca daca creste viteza chiar daca erau binocluri pe vas si cate unul de fiecare ofiter nu puteau opri fara sa se loveasca vasul. A avut un ordin fix sa mareasca viteza stiind care sunt riscurile mai ales ca erau 2200 de oameni pe nava adica 2200 de oameni care depindeau de elsi soarta lor era in mainile lui edward smith. stia de la bun inceput ce trebuie sa faca si cu toate ca daca nu opreau motoarele mai putea sa pluteasca ceva distanta si poate mai trageau de timp scurtand timpul ce-l aveau de asteptat pana venea carpathia. Politica e grea pentru toti.

Postat de: Anonymous, 10 Februarie 2014 |

titanicil este un eveniment predictiv bine pus la punct

Deci eu cred,si cum parerile sunt impartite fie carr crede ce vrea...Titanicul a fost intentionat scufundat ca sa reflecte intamplarile ce vor avea loc in vitor....adevaratul titan urmeaza sa se scufunde intamplarea din 2012 a fost doar o oglindire....marele titanic e planeta pe care traim..

Postat de: Anonymous, 06 Ianuarie 2014 |

Adevaratul Motiv

Adevaratul Motiv al scufundari titanicului a fost acela ca asta-i era soarta! De la bun inceput cand calatoria a inceput trebuia sa observe unele ''Lipsuri'' ale titanicului! Spre exemplu daca pe Titanic exista mai multe barci nu ar mai fi fost asa multe decesuri in acel moment!!

Postat de: Anonymous, 20 Aprilie 2013 |

de ce sa scumfundat

pentru ca nu a fost proectat bine erau 10 camere jos de tot ,acele camere nu erau inchise bine pana in tavan daca erau inchise bine nu se scumfunda se unplea doar 1 camera cu apa si mergea inainte in new yorg il repara

Postat de: Anonymous, 17 Martie 2013 |

d-aia

new yorg-ul ala e new york, la new yorg nu e santier naval...

Postat de: Anonymous, 10 Aprilie 2014 |

asa de smecher

s-a scufundat de smecher
=]]]]]]]]]

Postat de: Anonymous, 05 Ianuarie 2013 |

De Dumnezeu sa nu-ti bati joc!

Dumnezeu nu iarta desi se spune ca Iisus Hristos iarta pacatele comise de oamenii.Constructorul si-a batut joc de Dumnezeu iar Dumnezeu i-a aratat cu adevarat ce este pedeapsa!

Postat de: Anonymous, 30 Decembrie 2012 |

De Dumnezeu sa nu-ti bati joc!

Dumnezeu nu iarta desi se spune ca Iisus Hristos iarta pacatele comise de oamenii.Constructorul si-a batut joc de Dumnezeu iar Dumnezeu i-a aratat cu adevarat ce este pedeapsa!

Postat de: Anonymous, 30 Decembrie 2012 |

Altul e motivul scufundarii

Adevaratul motiv pentru care s-a scufundat Titanicul este declaratia plina de ingamfare a constructorului care la plecarea navei a declarat despre opera sa: "Nici Dumnezeu nu poate scufunda aceasta nava!" In Biblie Dumnezeu ne spune ca nu se lasa batjocorit, iar batjocoritorii isi primesc pedeapsa! Mandria si ingamfarea oamenilor care vor sa-l excluda pe Dumnezeu si, mai rau, Il mai si provoaca, ii duce la moarte si devin un exemplu de "asa nu"! Nu conteaza daca voi credeti sau nu ca exista Dumnezeu cu adevarat, important e ca toti cei care de-a lungul timpului si-au permis sa-si bata joc de Creatorul nostru al tuturor, au sfarsit tragic! Interesati-va ce declaratii provocatoare la adresa lui Dumnezeu au dat cei care au murit in mod "misterios" sau prematur! Cautati pe net, ca e simplu!

Postat de: Anonymous, 04 Aprilie 2012 |

TITINICU'

De ce s-a scufundat Titanicul ? De'al dreaq, d'aia.

Postat de: Anonymous, 05 Aprilie 2012 |

Foarte adevarat

Asa este ,pacat pt. faptul ca nu toti inteleg asta .

Postat de: Anonymous, 05 Aprilie 2012 |

Oare, asa sa fie ??

Primul punct: Nu cred ca Dumnezeu e atat de mic incat sa caute razbunare de maniera asta. In primul rand, parca Isus Hristos zicea sa-l ierti pe cel care te-a necajit, jignit, s.a.m.d.; sa intorci si celalalt obraz celui care ti-a dat o palma. Cred ca Dumneazeu nu e chiar asa hain si rau. De asa maniera ne comportam noi, si apoi avem impresia ca Dumneazeu ne seamana. Bine ar fi ca noi sa incercam sa-i semanam lui Dumneazeu; poate asa lumea ar fi mai buna. Cred ca popii sunt cei ce-i determina pe oameni sa aiba o asa viziune --> rusine lor. Peste tot, in toate predicile, vorbesc despre un Dumneazeu rau, cu sete de razbunare si neindurator. ... Dar noi, fiind educati si cu experienta de viata, ar trebui sa avem discernamantul de a vedea lucrurile putin altfel.
Al doilea punct: constructorul a fost cel "ingamfat", deci el e cel ce trebuia pedepsit. Dar ce vina au avut cei aproape 1500 de oameni care au murit inecati?? Au fost si ei la fel de ingamfati?? Daca Dumneazeu dorea sa aplice o pedeapsa exemplara, atunci trebuia sa o aplice doar celui vinovat, nu si celorlalti. Sa nu uitam ca foarte multi dintre cei care si-au pierdut vietile atunci, au fost copii --> oare ce pacate asa de adanci or fi savarsit niste copii?? Cine are un copil si-l iubeste, stie cat de pur si nevinovat poate fi sufletelul unui copil.
.... Sa nu fim orbiti de propria-ne imagine si-apoi s-o extrapolam. Concluzii gresite, pornite de la perceptii gresite.

Postat de: Anonymous, 05 Aprilie 2012 |

ai perfecta dreptate,Dumnezeu

ai perfecta dreptate,Dumnezeu este iubire nu ura si dumanie.Nu trebuie sa-ti fie frica de cel ce te iubeste ci de cel ce nu te iubeste.

Postat de: Anonymous, 13 Aprilie 2012 |

Corect

1914=1912

Postat de: Anonymous, 04 Aprilie 2012 |

Lucian

Nu era cea mai moderna nava. "Great Eastern" lansat cu 50 de ani inaintea Titanicului avea coca dubla si chiar a supravietuit unei ciocniri cu un aisberg in decursul indelungii sale cariere, in timp ce "modernul" Titanic cu coca simpla nu a avut nici o sansa.

Postat de: Anonymous, 04 Aprilie 2012 |

1914????

1914????

Postat de: Anonymous, 03 Aprilie 2012 |

1918

krk voia sa voroveasca de inceputul razboiului mondial! or torpilat nemtii in 1912 titanicul, ca se pregateau de razboi pentru 1914...!!

Postat de: Anonymous, 04 Aprilie 2012 |

Accidente navale

Un hazard oceanografic destul de ciudat. După cum vedem, urmările evenimentului conduc la mai multe întrebări decât răspunsuri.

Postat de: Anonymous, 03 Aprilie 2012 |

Publică un comentariu nou

By submitting this form, you accept the Mollom privacy policy.
Credeţi că achitarea lui Corneliu Zelea Codreanu în 1925 a fost justă?
Te abonezi la Historia şi câştigi
Aboneaza-te la NEWSLETTER
 

HISTORIA, Nr. 151, August 2014

HISTORIA, Nr. 151, August 2014 -
19 August 2014

 23 august 1944 rămâne probabil cel mai controversat moment al istoriei noastre contemporane. Deciziile din aceea fierbinte zi de miercuri din vara celui de-al cincilea an de război au fost analizate, criticate, răstălmăcite, lăudate, făcând din audiența mareșalului Antonescu la Regele Mihai „minutul de aur” al istoriei noastre recente. 

Vedeţi mai multe detalii
Realitatea.net

Popular content
Soluţie implementată de Tremend
SATI